پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

دهمین جشنواره و نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی «ایران نوشت» با حضور بیش از 200 تولیدکننده نوشت افزار ایرانی و ارائه آخرین محصولات در مصلی تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه تا 31 شهریور 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

آیین تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری با حضور جمعی از مسئولان و مقامات قصایی برگزار و ضمن تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی به عنوان رئیس جدید دیوان عدالت اداری معرفی شد.

رزمایش اقتدار 1403 " بسیجیان قوه قضاییه و وزارت دادگستری در قالب گردان‌های "الی بیت المقدس" شهید دکتر آیت الله بهشتی (ره) و " کوثر " شهیده‌ی والامقام دباغ در سطح واحد‌های ستادی، قضایی، سازمان‌ها و ادارت تابعه شهر تهران روز یکشنبه (18 شهریور 1403) برگزار گردید.

نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر پیرحسین کولیوند، روز یکشنبه (18 شهریور ماه 1403) با اصحاب رسانه برگزار شد.

فصل دوم برنامه «سرزمین شعر»، به کارگردانی علی شریعت‌پناه و سعید ایلاتی و تهیه‌کنندگی علی زارعان، در 20 قسمت 70 دقیقه‌ای با اجرای امیرحسین مدرس از 17 شهریور هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه «چهار» و سه‌شنبه تا جمعه ساعت 23:15 از شبکه «دو سیما» پخش می‌شود.

دادگاه رسیدگی به پرونده محاکمه آمران و عاملان ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز شنبه (17 شهریور 1403) در شعبه اول کیفری با حضور قاضی جواهری، مستشاران مرتضی تورک و ابراهیم ترابی‌گل سفید، اسماعیل خلیفه نماینده دادستان، وکلای تسخیری متهمان و اولیای‌دم شهدا در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

فصل تولید کشمش طلایی در استان کردستان آغاز شده است. روستای دولاب در جنوب شهر سنندج در دامنه کوه «اوالان» بین شهر سنندج و کامیاران به عنوان مرکز تهیه کشمش در این استان نام برده می‌شود. نحوه تولید این فراورده‌های باغی در کردستان به سبکی سنتی که به "بولاو" معروف است و از روزگاران قدیم رایج بوده انجام می‌شود. روش تهیه کشمش به این صورت است که خاکستر چوب را با آب جوشانده و بعد از سرد شدن...

مسابقات کشتی پهلوانی رده سنی جوانان کشور انتخابی تیم ملی روز جمعه (16 شهریور 1403) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شد. در این رقابت‌ها که با عنوان بزرگداشت سرلشگر پاسدار شهید حاج حسین همدانی آغاز شده، 200 مربی و ورزشکار از استان‌های مختلف کشور شرکت دارند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی 2026، عصر پنج‌شنبه (15 شهریور 1403) در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار و با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

سد قوسی، وزنی کبار قم قدیمی‌ترین سد قوسی دنیا که هنوز هم پا برجا است قدمت آن به حدود 1300 میلادی می‌رسد و در 28 کیلومتری قم در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد (قم) بر روی رودخانه کبار قرار دارد. این سد با تاریخچه‌ای 700 ساله همچنان دشت کبار را آبیاری می‌کند و کشاورزی منطقه را رونق بخشیده است. سد با ارتفاع 26 متر و طول 55 متر از سنگ لاشه سخت بنا گردیده‌است. این سد دارای یک برج آبگیر...

مراسم عزاداری 30 صفر مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع)، پیش از ظهر چهارشنبه (14 شهریور 1403) با حضور هیأت‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

هم زمان با سی ام صفر، سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، مشهدالرضا غرق در ماتم و سوگ است.

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع)، شامگاه سه شنبه (13 شهریور 1403) با حضور خادمان، زائران، مسئولین لشکری و کشوری و عزاداران بارگاه منور ثامن الحجج (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر برگزار شد.

اولین تمرین تیم ملی فوتبال در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان پیش از بازی با قرقیزستان در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، عصر سه شنبه (13 شهریور 1403) برگزار شد. دوتیم پنج شنبه 15 شهریور و در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم خواهند رفت.

جمعی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، 13 شهریور 1403 در نشستی با مسعود پزشکیان، رییس جمهوری اسلامی ایران مهمترین مشکلات خود را در حوزه ناترازی برق، کمبود آب، نرخ‌های دستوری و رفع تعهد ارزی عنوان کردند و رفع آن‌ها از سوی دولت را خواستار شدند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته، ارادتمندان و عاشقان امام غریب در واپسین روز‌های ماه صفر، کوله‌بار سفر بستند، با پای پیاده دل به بیابان زدند و غربت را به جان خریدند و در مسیر امام رضا (ع) قرار گرفتند، تا مراسم سوگ شهادت ایشان را در حرم منور رضوی برگزار کنند.