پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

با دستان کوچکش کوله پشتی را از روی کالسکه بلند می‌کند. مامان صورتش از گرما قرمز شده و لباس‌سیاهِ بابا شوره زده، توی مسیر، چند قدم یک‌بار بالا را نگاه می‌کند تا مبادا چیزی ناراحتشان کند. همین‌که ماشین را توی پارکینگ گذاشتند ماموریتش شروع شده. مردِ ما این‌بار روی لباسش عکس «بتمن» چسبیده، اما به‌جای ماشینِ غول‌آسا، کالسکه خواهرِ کوچکش را هل می‌دهد، به‌جای نشانِ قهرمانِ جادویی، سربندِ قرمز...

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران صبح امروز چهارشنبه (31 مرداد 1403) در رأس یک هیئت قضایی متشکل از دادستان تهران، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مدیران مجموعه قضایی استان تهران در ندامتگاه زنان حضور یافت و ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان، درخواست‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

زائران اربعین حسینی در مسیر حرکت به سمت کربلا پس از گذر از مسیر شامیه در حاشیه شالیزار‌های منطقه صلاحیه شهر دیوانیه به مسیر خود ادامه می‌دهند تا به شهر کوفه و سپس به کربلا بروند.

نشست گرامیداشت شهدا و قربانیان ترور ایران همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان تروریسم، روز چهارشنبه، (31 مرداد 1403) با حضور جمعی از کارشناسان و آسیب‌دیدگان از تروریسم، برگزار شد.

قلعه بیرجند بزرگترین و قدیمی‌ترین بنای تاریخی بیرجند به شمار می‌رود و بر فراز بلندترین نقطه غربی تپه ماهور‌های شهر ساخته شده است. بنای مذکور با وسعتی بالغ بر 3000 مترمربع در دوره صفویه احداث شده و در واقع هسته اولیه شهر بیرجند محسوب می‌شود.

آخرین روز از جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صبح روز چهارشنبه (31 مرداد 1403) به ریاست قالیباف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد؛ که در انتهای بررسی پنج روزه صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان همه اعضای معرفی شده از طرف رئیس جمهور از مجلس رای اعتماد گرفتند.

روزانه هزاران نفر از زائران اربعین حسینی از ایلام به مقصد مرز مهران عبور می‌کنند و از خدمات رفاهی، بهداشتی و پذیرایی موکب محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان بصورت شبانه روزی بهره‌مند می‌شوند.

نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه (30 مرداد 1403) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

زائران حسینی در مسیر حرکت به کربلا از مسیر‌های متفاوتی به راه خود ادامه می‌دهند. مسیر نعمانیه و سپس به نجف، یکی از این مسیرهاست که در محیطی خلوت و نخلستانی زائران به سمت کربلا می‌روند.

در آستانه اربعین حسینی، شیعیان و سوگواران امام حسین (ع) از طریق مرز زمینی مهران خود را به کشور عراق می‌رسانند تا در اجتماع بزرگ اربعین شرکت کنند. با نزدیک شدن به اربعین حسینی، قرارگاه مرکزی برکت‌الحسین ستاد اجرایی فرمان امام با توزیع مواد غذایی و آشامیدنی به مواکب پذیرای زائران اربعین در مرز مهران است. با گرمای کم‌سابقه هوا و تدارک لازم برای تأمین و توزیع بیش از 16 میلیون بطری آب معدنی...

زائران پیاده اربعین به سمت کربلا از مسیر‌های متفاوتی به حرکت خود ادامه می‌دهند. مسیر شامیه به کوفه و سپس به کربلای معلی، یکی از این مسیرهاست که در محیطی روستایی زائران حرکت کرده و از این مسیر کوتاه‌تر به سمت کوفه رفته و پس از زیارت در کوفه به سمت کربلا می‌روند.

چهارمین روز از جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صبح روز سه‌شنبه (30 مرداد 1403) به ریاست قالیباف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

بزرگترین و درخشان‌ترین ماه کامل سال 1403 امشب 29 مرداد طلوع کرد.

همزمان با پیاده‌روی زائران اربعین در جاده نجف به سمت کربلا، مردم جنوب عراق هم که از چندین روز پیش حرکت خود را از راس البیشه در شهر فاو آغاز کرده‌اند، این روز‌ها به شهر دیوانیه عراق رسیده‌اند.

اعضا باند 6 نفره سرقت مسلحانه از منازل تهران و البرز، با تلاش ماموران پلیس آگاهی در 4 استان شناسایی و دستگیر شدند. این گروه با باز کردن درب منازل و در حضور ساکنان اقدام به سرقت می‌کردند. سردار محمدیان رئیس پلیس تهران بزرگ، صبح امروز دوشنبه (29 مرداد 1403) پس از گفتگو با متهمان در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی شرکت کرد.

جلسه شورای عالی قوه قضاییه روز دوشنبه (29 مرداد 1403) به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه برگزار شد.