شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

همزمان با سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول با همکاری انجمن علوم مهندسی برق ایران رویداد «جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات» را برگزار می‌کند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان 1400 روز چهارشنبه 24 فروردین ماه سال جاری پایان می‌یابد.

طبق هماهنگی‌های انجام شده فقط افرادی می‌توانند به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باشند.

مراسم صورتجلسه اسناد همکاری‌های مشترک ایران و قطر در 6 محور طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در جزیره کیش امضا شد.

مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: اطلاعات اولیه در مورد تسهیلات ابربدهکاران بانکی هفته آینده توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی برای تابستان 1401 از سال گذشته آغاز شده و 100 برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال‌جاری تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد تهران گفت: با اجرای طرح یک ماهه عیدانه ویژه سازمان ملی استاندارد ایران، 9 شهربازی غیراستاندارد در استان پلمب شد.

تعداد تسهیلات مسکن روستایی پرداختی به متقاضیان از ابتدای شهریور ماه سال 1400 تا پایان سال گذشته، از 16 فقره به 30 هزار و 172 فقره رسیده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه ویژه به ساخت شناور و کانتینر از سوی سازندگان داخلی یکی از راهبرد‌های اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

پژوهشگر اقتصاد کشاورزی گفت: بر اساس نظرات کارشناسی حداقل باید 20 درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی انجام شود تا مشکلات موجود این بخش رفع شود تا توسعه مد نظر در این بخش محقق شود.

کارشناس اقتصادی گفت: وزارت اقتصاد نیاز به اختیارات ویژه‌ای برای سامان دادن به بحث مجوز‌های کسب و کار دارد و برخورد قاطع، قانونی و عزل خاطیان موثر خواهد بود.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودرو‌های مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: 11 بانک دولتی، اسامی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی که جزء بدهکاران بد حساب بزرگ بودند را افشاء کردند.

سخنگوی گمرک کشور گفت: مبنای جدید محاسبه نرخ حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالا‌ها موجب شفافیت در مبادلات تجاری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای پشتیبانی و تسهیل تردد دریایی بخشی از هوادران تیم‌ها در مسابقات جام جهانی 2022 در قطر، امکانات و ظرفیت‌های خوبی در بنادر جنوبی فراهم است.

وزیر نیرو با اشاره به زمان‌بندی دقیق پروژه‌ها در صنعت آب و برق کشور گفت: در سال جاری به طور میانگین برای هر 13 روز بهره‌برداری از یک سد برنامه‌ریزی شده است و بر همین اساس 26 سد تا پایان سال‌جاری یا به مرحله آبگیری رسیده یا بهره‌برداری خواهد شد.