جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال 1399، 14 درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی ابلاغیه افزایش سقف اعطای وام قرض‌الحسنه فرزندآوری را در چارچوب قانون بودجه 1401 تا پایان هفته به شبکه بانکی ابلاغ می‌کند.

در فروردین ماه سال جاری، یک میلیارد دلار برای تامین ارز اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مد نظر وزارت بهداشت، اختصاص یافته است، ضمن آنکه در سال گذشته نیز به میزان 3.2 میلیارد دلار ارز دارو تخصیص یافت.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای حمایت و تامین مالی بخش مسکن علاوه بر تسهیلات بانکی، روش‌هایی مانند تامین مالی زنجیره ای، انتشار اوراق و سایر ابزار تکمیلی نیز در دستور کار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

گروه صنعتی ایران خودرو در سی و ششمین فروش فوق‌العاده متقاضیان عادی و چهارمین فروش فوق‌العاده طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چهار محصول خود را به مدت سه روز عرضه می‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: اینکه با چه گام‌های تدریجی و از چه مقولات و محصولاتی اجرای حذف ارز 4200 تومانی در پیش گرفته شود هنوز مورد بحث و تبادل نظر جدی است.

وزیر نفت با هشدار درباره نزدیکی مقدار مصرف بنزین و نفت‌گاز به ظرفیت پالایشی کشور تأکید کرد که ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که در احداث ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید و ارتقا تولید نیروگاه‌های موجود و همچنین اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، انشاالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت و انتشار جدول خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید در دستور کار صنعت برق قرار ندارد.

وزیر نیرو گفت: طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در قالب قرارگاه جهاد آبرسانی آغاز شده و پروژه‌های عمرانی مختلف برای رفع مشکل آب 300 شهر در کشور تعریف شده است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما " اعلام کرد تاکنون برای فروش بلیت‌های مسیر دوحه قطر با هیچ دفتر خدمات مسافرتی مذ‌اکره‌ای نداشته است.

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی، گفت: برای توسعه کسب‌وکار‌های اینترنتی باید سرمایه اولیه آن تأمین شود، اما متأسفانه به دلیل وجود بازار‌های کاذب و موازی با سودآوری زیاد و راحت سرمایه‌گذاری در این حوزه کمتر اتفاق می‌افتد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستورالعمل مربوط به تسهیل وثایق وام‌های خرد تا سقف 200 میلیون تومان مبتنی بر اعتبار سنجی نهایی شده و به زودی توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

طرح رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسائل نقلیه وارد فاز دوم شد / 53 قلم کالا، دارای شناسه و کد رهگیری می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی از برنامه‌های تحولی این سازمان است، گفت: معافیت‌های مالیاتی گسترده و غیرهدفمند، پاشنه آشیل نظام مالیاتی است.

معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش بیش از 13 میلیارد دلاری صادرات در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان واردات در سال گذشته 53 میلیارد دلار بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رئیس جمهور کشورمان خواستار تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور شد.