یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

اجرای دقیق و عملیاتی «طرح تأمین مالی زنجیره تولید»، در نشست مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر صمت و مدیران عامل بانک‌های منتخب مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران از برنامه‌ریزی برای افزایش 20 درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئله افشای ابربدهکاران بانکی کشور که سال‌ها در اقتصاد ایران تنها حرفش زده می‌شد، هفته گذشته با فشار وزارت اقتصاد بحمدالله در بانک‌های دولتی انجام شد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تاریخ 27 فروردین‌ماه سال جاری پرواز‌های خود در مسیر تهران به خوی و بالعکس را مجدداً برقرار می‌کند.

دانایی محوری مطلقا در برابر نادانایی محوری یا جهل محوری قرار ندارد وجه تصمیه این مفهوم این است که از نقطه عطف ظهور انقلاب در میکروالکترونیک و فناوری اطلاعات یک دگرگونی بنیادی در کارکرد نوآوری‌های فناورانه پدیدار شده است.

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت یکهزار و 150 میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشور در سه ماه پایانی سال 1400 با 41 میلیون و 522 هزار تن کالا به ارزش 29 میلیارد و 549 میلیون دلار، نسبت به زمستان سال 99 رشد 14 درصدی در وزن و 37 درصدی در ارزش داشته است.

مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان انهدام 13 کانتینر کالای غیرقابل مصرف به ارزش 110 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای مرتبط خواهد بود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: اولویت مهمی که در صنعت چای باید در نظر گرفته شود این است که تأمین منابع صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری نیز انجام شود.

سخنگوی گمرک از ترخیص بیش از 3.7 میلیون دوز واکسن آسترازنکا، با مجوز امروزِ وزارت بهداشت خبر داد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امسال کارت‌های سوخت المثنی حداکثر در یک ماه صادر می‌شود و تا یکماه آینده همه 500 هزار کارتی که از بهمن ماه باقی‌مانده است به دست متقاضیان می‌رسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و به منظور تمرکز زدایی و تسهیل و تسریع در انجام امور، طی ابلاغی به مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها و مدیران استانی دستگاه‌های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد، تعدادی از وظایف و اختیارات این وزارتخانه را با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به واحد‌های مذکور تفویض کرد.

وزیر نیرو با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای بهینه‌سازی مصرف برق گفت: باید بتوانیم با بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت موجود در مدیریت آب و برق، برای بهینه سازی مصرف، گام موثری برداریم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و در پی سیاست‌های دولت سیزدهم و در پی مصوبات معاون اول رئیس‌جمهوردر مورخ هشتم آبان‌ماه 1400، حذف فیزیک بارنامه محقق شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال صادر کننده برتر را بر اساس معیار‌های دانش بنیان انتخاب خواهیم کرد.