یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

دیوان محاسبات کل کشور طی گزارشی مجموعه عملکرد و اقدامات خود را در سال 1400 به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تقدیم کرده است و براساس این گزارش دیوان با ورود به پرونده‌های مهمی از جمله قرارداد‌های حوزه نفت و انرژی، 15 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن بلاوصول، واردات غیرقانونی خودرو، تعداد 1816 فقره گزارش تخلف و... احکام مهمی را صادر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت با کیفیت و پرسرعت حق مردم است و ما در وزارتخانه به دنبال این هستیم که کیفیت اینترنت را تضمین کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 300 هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، در سامانه جستجوی شغل درج شده است.

گروه خودروسازی سایپا فروش فوق العاده چهار محصول خود را آغاز کرد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، گفت: تلاش وافری برای افزایش سهم زنان در تولید ملی صورت می‌گیرد، اما متأسفانه پایه سهم تولید جامعه زنان در اقتصاد کشور نامعلوم است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: اقدامات قوه قضاییه باعث شد که اتفاقاتی در راستای اجرای نمایش مظنه‌های خرید و فروش سهام رخ داده و به نوعی عدالت اطلاعاتی و شفافیت در بورس مدنظر قرار گیرد.

معاونت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، ضوابط موضوع مواد 15، 21 و 22 دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران را ابلاغ کرد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: از ابتدای اردیبهشت، متقاضیان دریافت تسهیلات مرتبط با تأمین مالی زنجیره تولید در هفت استان به صورت آزمایشی و در پنج صنعت منتخب، الزاما باید دارای صورتحساب الکترونیکی باشند.

نشست و برخاست هواپیما‌ها در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مناسبت 29 فروردین و مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی فردا دوشنبه از ساعت 07:00 تا 11:30 انجام نمی‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی ابلاغی 35 وظیفه و اختیار را به مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها و مدیران استانی دستگاه‌های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد تفویض کرد.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: در اسفند ماه سال گذشته سهم چک‌های جدید به کل چک‌های وصولی به 60 درصد رسیده است.

اولین طرح فروش فوری گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 با عرضه 4 محصول از فردا دوشنبه اجرا خواهد شد.

مدیر عامل سبدگردان نیکان گفت: افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها به شیوه تدریجی و پلکانی می‌تواند اغلب گره‌های معاملاتی سهام را که پیشتر مانع افزایش نقدشوندگی می‌شد بر طرف کند.

براساس آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور با سپری شدن 206 روز از سال آبی، تا 27 فروردین (سال آبی 1401-1400) میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود 26.15 میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اولویت در بخش زغال سنگ سرمایه‌گذاری برای جانشینی واردات است باید ابتدا سرمایه‌گذاری کرده تا هزینه واردات بالایی را پرداخت نکنیم.

به دنبال تأخیر دولت آمریکا در صدور روادید برای هیئت ایرانی جهت حضور در اجلاس بهاره بانک جهانی و موکول شدن صدور روادید به روز‌های منتهی به سفر، وزیر امور اقتصادی و دارایی سفر خود به این کشور را لغو کرد.