شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر صمت در حاشیه نشست هم‌اندیشی ارتقا توان تولید دانش‌بنیان در شرکت‌های بزرگ بیان کرد: صنعت کشور به نقطه بلوغ رسیده است و نیاز به جهش دارد و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن، نقطه عطف صنعت کشور است.

وزیر اقتصاد با اشاره به وجود برخی مشکلات و تنگنا‌های خارجی و داخلی و بویژه مشکلات برآمده از بروکراسی اداری، از عزم جدی دولت و وزارت اقتصاد برای حل مشکلات این بخش با استفاده از تمام ظرفیت‌ها خبر داد.

صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک‌های جدید از امروز می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، نسبت به «ثبت»، «تایید دریافت»، «انتقال»، «استعلام» و همچنین «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف استان ایلام، گفت: در طی سالیان گذشته اصناف باوجود تمام سختی‌ها به گردش چرخ اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال کمک کرده‌اند، اما در شرایط نامناسب فعلی ناشی از شیوع بیماری کرونا انتظار حمایت دارند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود که مطابق مقررات تعیین شده اقدام کنند. بر این اساس افزایش قیمت کالا‌هایی که مشمول قیمت پیشینی هستند، بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار غیر قانونی است.

بانک مرکزی نرخ رسمی 46 ارز را برای امروز (پنجشنبه، 25 فروردین ماه) اعلام کرد: بر اساس آن نرخ رسمی 22 ارز کاهش و 16 ارز دیگر هم افزایش یافت، اما نرخ رسمی 8 ارز ثابت ماند.

مدیر نظارت بر بورس‌ها در پیامی اعلام کرد: دامنه نوسان در تابلوی بازار اول بورس و فرابورس از روز دوشنبه 29 فروردین 1401 افزایش خواهد یافت.

معاون گمرک گفت: دومین محموله بزرگ مواد مخدر در هفته جاری توسط گمرک کشف شد، این محموله که به صورت حرفه‌ای در کف کامیون کانتینر بر افغانستانی جا سازی شده بود، توسط همکاران گمرک میلک استان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به محدودیت‌های شدید منابع آبی در سال جاری، از ممنوعیت کشت برنج در کل استان خوزستان خبر داد.

بانک مرکزی به استناد حکم قانونی «ممنوعیت اعطای اعتبار جدید به بانک‌ها بدون دریافت وثیقه در قالب اضافه برداشت» تاکید کرد؛ از این پس، اعطای خط اعتباری یا اضافه برداشت، صرفاً با اخذ وثیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از امضای قرارداد انتقال دانش فنی تولید و تکثیر رقم گندم صدرا به بخش خصوصی خبرداد.

‌سیدضیاء ایمانی با رأی اعضای هیأت‌مدیره به عنوان مدیرعامل بانک صادرات ایران انتخاب شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان برای مقابله با فرار مالیاتی و پیشگیری از فساد است و فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.

یک تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار گفت: برای حوزه تولید سه تهدید وجود دارد که نگرانی‌های بسیاری را نیز ایجاد کرده است؛ افزایش مالیات، کسری بودجه و در آخر افزایش قیمت مواد اولیه که باوجود آن‌ها در سال آینده در بخش تولید با چالش مواجه خواهیم شد.

بانک مرکزی به استناد حکم قانونی «ممنوعیت اعطای اعتبار جدید به بانک‌ها بدون دریافت وثیقه در قالب اضافه برداشت» تاکید کرد؛ از این پس، اعطای خط اعتباری یا اضافه برداشت، صرفاً با اخذ وثیقه امکان‌پذیر خواهد بود.