پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معاون وزیر صمت گفت: صادرکنندگان به عراق و افغانستان که در بازه زمانی 22 فروردین 97 لغایت 16 مردادماه 97 کالا‌های خود را به صورت ریالی به عراق و افغانستان صادر کرده اند صرفا تا 31 خردادماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت پروانه‌های صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

نماینده شهرستان‌های بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم گفت: لازم است وزارت اقتصاد و نهاد‌های نظارتی برای موضوع اظهارنامه‌های مالیاتی چاره‌ای بیاندیشند و مدت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تمدید کنند.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت: هم‌اکنون قیمت تخم‌مرغ، با توجه به صحبت‌هایی که صورت گرفته قیمت مصوبی است که در بازار نیز تصویب‌شده و چندین بار ما به‌عنوان متولی مرغداران و به‌عنوان نماینده کل صنعت به وزارتخانه درخواست دادیم، ولی متأسفانه به هشدارها و راهکارهای ما اهمیتی نداده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: گرفتاری‌های زیادی گریبان گیر ما شده قیمت اتوبوس 600 میلیونی 4 میلیارد تومان شده است. رانندگان ترجیح می‌دهند این مبلغ را در بانک سرمایه گذاری کنند تا حداقل 15 درصد سود به آن‌ها تعلق بگیرد و دیگر بیمه‌ای پرداخت نکنند و استهلاک ماشین هم نداشته باشند.

تیمی از متخصصان اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب خاوری گسل‌های جنبا را که توان لرزه‌زایی در حوزه نزدیک شهر کرمان دارد را بررسی کردند و موفق به شناسایی و به نقشه کشیدن دست کم سه پهنه گسلی جنبا در پیرامون باختری شهر کرمان شدند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور گفت: با استفاده از سامانه سماک افراد به جای گرفتن بیش از 180 مجوز می‌توانند به صورت مستقیم با ورود به سامانه درخواست خود را ارائه دهند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برآورد می‌شود با استمرار خشکسالی، تولید علوفه قابل‌برداشت مجاز از مراتع از 10.7 میلیون تن در شرایط نرمال و درازمدت به میزان 6.45 میلیون تن در سال جاری کاهش یابد.

معاونت برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بخش خصوصی به عنوان بازوی اصلی صنعت برق، در سال 99 بیش از 49 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را برعهده داشت.

مشاور مالیاتی اتاق تعاون گفت: در مواجهه با کرونا اصناف بالاترین آسیب را دیدند اگر به دادشان نرسیم معضلاتی را در سطح جامعه می‌بینیم که چالش‌برانگیز است و مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی در خصوص ادعای همتی درباره تردد کشتی‌های ایران گفت: همین امروز کشتی‌های زیادی تحت پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی تردد دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بباید در کشتارگاه‌ها سیستمی برای شمارش مرغ به کار گرفته شود و از کشتارگاه‌ها در مقابل تعداد و حجم مرغ تحویل داده شده، رسید دریافت شود.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 23 خرداد 1400 با افت بیش از 3 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 144 هزار واحدی رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی حمید زادبوم «معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران» را به عنوان مسئول تدوین و اجرای پروژه «طراحی، اجراء و پایش بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی» منصوب کرد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو امروز در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: با برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی، هزینه‌های کشاورزان کاهش می یابد و 80 درصد هزینه‌های جاری آن‌ها نسبت به زمان استفاده از سیستم دیزلی کمتر می شود.

نرخ انواع ارز امروز در بازار بین بانکی به دلیل تعطیلات آخر هفته میلادی بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام شد.