پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

برای رهن کامل واحد 100 متری در محدوده اسکندری به سرمایه 300 میلیون تومانی نیاز است.

علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز منصوب شد.

بانک مرکزی طی بخشنامه ای مصوبات ستاد ملی کرونا درحوزه بانکی را ابلاغ کرد.

در فروردین 1400 بیش از 16 هزار و 437 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی و در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این فروشگاه‌ها و مراکز عرضه، همانند پلی میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان بوده که در شرایط حساس و بحرانی اقدام به توزیع محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم می‌کنند.

داریوش دیودیده گفت: پروژه برق رسانی به معادن مس عباس آباد استان سمنان به طول 36 کیلومتر و 20 کیلوولت (2 مداره) از طریق پست برق داورزن به بهره برداری رسید.

در فروردین ماه امسال (1400) بیش از 4 هزار و 711 میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های صادراتی پرداخت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان برنامه‌های سفر به استان کرمان گفت: عده‌ای فکر می‌کردند مواد معدنی در منطقه جنوب استان کرمان وجود ندارد، اما با توسعه اکتشافات معدنی اکنون کارخانه‌های کنستانتره مس، سیلیس، طلا و تیتانیوم در این منطقه راه‌اندازی شده است.

وزیر اقتصاد گفت: اعمال نظرات حق قانونی نمایندگان است ولی با توجه به تفسیر شورای نگهبان تغییرات اعمال شده در مجلس نباید به تغییر شالوده لوایح منجر شود.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: ارقام جدید برنج را در سه گروه ارقام خوش کیفیت، ارقام پرپتانسیل و ارقام متحمل به خشکی معرفی کرده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت از سال گذشته تاکنون حدود 400 هزار میلیارد ریال برای کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داد و توانست بخشی از این مشکلات را مهار و مدیریت کند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: این‌گونه نیست که ما همیشه فکر کنیم فرآورده پالایشگاه بازار دارد. در زمان تحریم فروش فرآورده به علت اینکه خریدار و بازار آن متنوع‌تر است بسیار راحت‌تر از نفت خام است، ولی این به معنای اینکه همیشه بازار فرآورده بالاتر از بازار نفت خام باشد نیست.

قیمت برنج در جهان به دلیل افت فعالیت‌های ناشی از افزایش کرایه حمل و کمبود کانتینر منجر به پایین آمدن تمایل خرید شد تا قیمت برنج در بازار بین‌المللی در هفته منتهی به 4 ژوئن نسبت به هفته قبل کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان را تا پایان شهریور ماه تمدید کرده است.

طی چند سال اخیر ظهور فناوری‌های نوین و ایجاد تحولات عظیم در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تأمین را بیش‌ازپیش ضروری ساخته است، به‌نحوی‌که سازمان‌های مختلف جهت ایجاد و حفظ موقعیت و جایگاه رقابتی خود ناگزیر به استفاده از مدیریت زنجیره تأمین است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 22 خرداد 1400 با افت بیش از 6 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 144 هزار واحدی رسید.