جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکل‌های تخصصی برگزار شد، به تشریح مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت راهبردی پرداختند.

مدیر امور دیسپاچینگ منطقه‌ای تهران گفت: از سال گذشته حدود سه هزار برنامه با همکاری دفتر هماهنگی، امور‌های انتقال نیرو، طرح و توسعه، شرکت توانیر پس از تدوین و اخذ مجوز از سوی دیسپاچینگ ملی اجرا شده است.

ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت 12 امروز چهارشنبه 26 خرداد 1400 آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و سوریه توسعه همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند.

نرخ ارز امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 21 ارز با کاهش قیمت روبرو شدند.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی می‌گوید از زمانی که جلسه با رئیس دستگاه قضا برگزار شد ما شاهد تحول در صدور احکام قضایی بوده‌ایم که جا دارد از واحدهای قضایی از دادستان محترم و جناب آقای عمرانی معاون دادستان محترم تشکر کنم که این زمینه را ایجاد کردند و به صدور احکام دادگستری‌ها و دادگاه‌ها سرعت بخشیدند.

برای رهن کامل واحد 71 متری در محدوده دکتر هوشیار به سرمایه 220 میلیون تومانی نیاز است.

ضمن اعلام نتیجه چهارمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1400 (مورخ 25 خرداد ماه)، به اطلاع می‌رساند حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ یکم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کارشناس امور مالیات موافق است دقیقا وقتی می‌گویند که تورم داریم و نباید این را اجرا کنیم، اتفاقا برعکس است وقتی تورم داریم باید این را اجرا کنیم. بریتانیا سال 1965 بعد از جنگ جهانی دوم وقتی قیمت خانه‌های آن‌ها بالا می‌رود اتفاقا می‌آیند این مالیات بر عایدی را می‌گذارند.

نایب‌رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: تقریبا نزدیک 85 درصد روغن و کنجاله که خوراک دام و طیور است از خارج کشور وارد می‌کنیم و چون جز کالاهای اساسی است متأسفانه با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور می‌شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر از تحقق احیا و فعال سازی 500 معدن کوچک داد و تصریح کرد: این تعداد به میزان هدف اولیه پایه پیشنهادی برای ایجاد طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک بوده است.

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام جزئیات ثبت‌نام دریافت کمک ودیعه مسکن از آغاز ثبت‌نام دریافت تسهیلات از فردا 26 خرداد در سامانه tem.mrud.ir خبر داد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش بخش کشاورزی گفت: وزارت کشور با پیشنهاد مبلغ 2 هزار میلیارد تومان امهال تسهیلات بانکی کشاورزان و 1500 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای پشتیبانی از تامین آب در بخش کشاورزی موافقت کرده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات طی 2 ماهه سال 1400، خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان گفت: ظرفیت‌های جدید برای ساخت‌وساز مسکن در بیش از 200 شهر کشور در دور پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی ایجاد شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در دو ماهه ابتدای سال 1400 روند تولید، صادرات غیرنفتی، پروانه‌های تأسیس، بهره‌برداری و سایر مجوز‌هایی که توسط این وزارت‌خانه صادر می‌شود در مدار رشد و افزایش قرار گرفته است.