پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف کمک به تامین اشتغال ایثارگران جویای کار با استفاده از امکانات و ظرفیتهای موجود طرفین، تلاش برای ساماندهی و توسعه طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینی مربوط به ایثارگران و ارتقاء نقش این عزیزان در جهش تولید و رشد اقتصادی کشور، همکاری در خصوص ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی،...

بانک مرکزی «دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال 1400» را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان صمت استان البرز گفت: البرز قطب تولید و تامین دارو، مواد غذایی و لوازم یدکی کشور است به طوریکه 70 درصد تولیدات دارویی کشور در البرز انجام می‌شود و مفتخر هستیم که البرز در بسیاری از حوزه‌های فناوری و صنعت پیشتاز است.

سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور کاهش محدودیت‌های تامین برق از روز پنجشنبه گذشته، واردات برق از کشور اذربایجان آغاز شد.

چین نیمی از مس دنیا را مصرف می‌کند و نقش تعیین کننده‌ای در بازار این فلز سرخ دارد. پیش بینی می‌شود مصرف مس تصفیه شده چین با میانگین رشد 3 درصدی در سال 2022 میلادی به 15 میلیون تن خواهد رسید.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای، جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت را از 22 لغایت 27 خرداد ماه 1400 منتشر کرد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو امروز در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

دبیر کمیته اقدام ارزی با اشاره به اینکه بانک مرکزی تاکنون نسبت به پاسخگویی استعلام بیش از 1000 درخواست صادرکنندگان در خصوص میزان ایفای تعهدات ارزی در موعد مقرر و با سرعت و کیفیت مناسب اقدام کرده است.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 22 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

یک کارشناس حوزه انرژی می‌گوید طبق برنامه ششم توسعه باید در دولت یازدهم و دوازدهم به‌صورت میانگین سالانه 5 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور اضافه شود درحالی‌که رقم افزایش ظرفیت تولید حدود 2500 مگاوات در سال بود که این رقم در برخی از سال‌های به کمتر از 1700 مگاوات نیز رسیده است.

برای رهن کامل واحد 85 متری در محدوده آشتیانی به سرمایه 200 میلیون تومانی نیاز است.

بانک مرکزی از پرداخت 200 میلیون یوان برای واکسن سینوفارم خبر داد.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان اینکه توقف طرح‌های توسعه صنعت برق را می‌توان در کمبود‌های اخیر در شبکه مشاهده کرد، گفت: هشدار‌های فعالان این حوزه برای مناسب‌سازی قرارد‌ها شنیده نشد و این عدم ثبات ارزی بسیاری از سرمایه‌گذاران را نسبت به حضور در بازار مردد کرد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی معتقد است امسال حدود هشت تا نه هزار مگاوات کمبود برق داریم. این رقم در سال‌های قبل کمتر بوده و با پیک‌زایی و با مدیریت مصرف پوشش داده می‌شد، ولی امسال، چون برق آبی‌های ما کامل وارد مدار نمی‌شوند سه، چهار هزار مگاوات این‌جا می‌ماند که پیش‌بینی می‌شود باید به سراغ خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رمز موفقیت نظام در کار است و زمینه این موفقیت اتحاد، همدلی و همزبانی در مسیر توسعه و توانمندسازی مردم است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 21 هزار واحد مسکن مهر در خرداد ماه امسال افتتاح می شود.