پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

نرخ خرد و فروش دلار امروز 20 خراد 1400 با روند صعودی همراه بوده است.

وزیر نیرو به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک در هرمزگان اشاره و گفت: این نیروگاه اولین پروژه بزرگ‌مقیاس است که از محل وام فدراسیون روسیه به ایران بهره‌مند خواهد شد.

یارانه نقدی خرداد ماه به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید فرود اضطراری هواپیمای کاسپین، انفجار موتور این هواپیما را تکذیب کرد.

تردد در محور‌های مواصلاتی نسبت به روز گذشته با رشد 1.5 درصدی روبرو بوده است.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: سه طرح پیشنهادی برای حمایت از دامداران شامل اولین طرح اجازه صادرات برای دام زنده و دومین طرح تزریق نقدینگی به واحد‌های دامداری است و سومین حمایت این است که خرید حمایتی باید به‌صورت شفاف، کامل و مشخص باشد.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 16 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان سال 99 به 9142 میلیون دلار رسید که از این رقم 1966 میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و 7176 میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

دبیر کمیته اقدام ارزی در سی و سومین جلسه کمیته اقدام ارزی از پیگیری رفع مشکلات صادرکنندگانی که نسبت به دریافت پیش‌پرداخت ارزی در قبال صادرات آتی اقدام کرده بودند، خبر داد.

طی سال 1399، بالغ بر 824.654 نفر و به مبلغ 430.032 میلیاردریال تسهیلات ازدواج به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف قیمت گذاری به عنوان مهمترین تصمیم برای بهبود وضعیت بازار تلقی می‌شود که با حذف آن می‌توان اثر مثبت آن را در معاملات بورس دید و شاهد روز‌های بهتری در این بازار باشیم.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نفت آیین‌نامه اجرایی درخصوص عرضه گاز طبیعی در بورس انرژی را تصویب کرد.

وزیر راه و شهر سازی کشورمان که در باکو حضور دارد پیش از ظهر امروز با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

معاونت مسکن و ساختمان از آغاز ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در بیش از 200 شهر کشور خبر داد و مهلت ثبت‌نام را یک هفته اعلام کرد.

احداث نیروگاه سیریک با اعتبار 38 هزار میلیارد تومان در شرق هرمزگان، نقش مهمی در تامین برق پایدار جهت عرضه به شبکه سراسری، صادرات به کشور‌های همسایه و توسعه سواحل مکران خواهد داشت.

مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: پس از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران و تدوین سناریوی کنترل تولید، به موازات، تدوین سناریوی بازگردانی تولید هم در دستور کار قرار گرفت و برای احیای تولید در بازه‌های یک‌هفته‌ای، یک‌ماهه و سه‌ماهه برنامه‌ریزی شد.