جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

علیرضا زاکانی با حکم وزیر کشور، رسما کار خود را به عنوان شهردار تهران آغاز کزد.

هشتمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم آغاز شد.

معاون اول رئیس جمهور در پیامی به «فام مین چین» نخست وزیر ویتنام، فرا رسیدن روز ملی جمهوری سوسیالیستی ویتنام را تبریک گفت.

متأسفانه ارسال تاج گل و پیام تبریک در آغاز به‌کار مدیران، شرکت‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، نوعی رسم نانوشته در کشور محسوب می‌شود، اما در دوره کنونی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ممانعت وزرای دولت از این اقدام، بازتاب رهیافت دولت مردمی برای پرهیز از هزینه‌های غیرمعمول کشورداری است.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه باید یارانه‌ها به‌درستی مورد جراحی و مدیریت قرار گیرد، گفت: نظام یارانه‌ای کشور باید به سمت طبقات کمتربرخوردار حرکت کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه معدل استان در واکسیناسیون افراد بالای 70 سال، از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: متأسفانه همچنان تعداد بستری‌های ناشی از کرونا در استان اردبیل بالا است و میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا پایین آمده است.

براساس قرارداد سال 1351 بین دو کشور ایران و افغانستان که در مجالس قانون گذاری هر دو کشور به تصویب رسیده حق‌آبه ایران کاملا مشخص بوده و کابل به این حق‌آبه متعهد است.

کابینه دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رفته‌رفته در حال تکمیل است و اعضای جدید آن به‌مرور انتخاب می‌شود.

گاهی اوقات یک روش مدیریتی، یک رفتار رایج ضربه می‌زند؛ ما واقعا [چنین] مواردی داریم. الان هم در مجموعه کار‌های ما یک رسومی، و اوضاعی وجود دارد که این‌ها باید اصلاح بشود؛ در زمینه‌های مختلف [هم هست]؛ و عمدتا در زمینه عدالت در توزیع امکانات کشور است؛ این امکانات باید واقعا عادلانه توزیع بشود.

آمریکا همواره از نزدیکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران احساس نگرانی کرده و آن را تهدیدی برای منافع خود دانسته است. نزدیکی روسیه به ایران و همکاری آن‌ها در مسائل راهبردی باعث تغییر در موازنه ژنوپلتیکی قدرت در خاورمیانه خواهد شد و عوارضی را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا در پیامی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایتالیا در چارچوب مکانیزم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی - درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه ژاپن در پیامی آغاز بکار حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، را به وی تبریک گفت و بر تقویت روابط کشورش با ایران تاکد.

کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در " نشست مدیران کل وزارت امور خارجه" ضرورت به کار گیری حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و کارشناس وزارت امور خارجه برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، گفتگویی تلفنی به تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

وزیر امورخارجه جمهوری ارمنستان خواستار گسترش همکاری‌ها بین دوکشور در همه ابعاد بویژه تسهیل تجارت، حمل و نقل و ترانزیت شد.