جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

سفرای جدید کشورهای مختلف رونوشت استوارنامه خود را در دیدار با وزیر امور خارجه تقدیم وی کردند.

وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، گفتگو و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

موشک «رعد 500»، یکی از دستاورد‌های مهم موشکی است و با موتوری کامپوزیتی تجهیز شده و جرم آن یک‌دوم موشک فاتح هست اما 200 کیلومتر افزایش برد داشته و ارزان‌تر، سبک‌تر، چابک‌تر و دقیق‌تر است.

سفارت ایران در عمان با انتشار بیانیه‌ای از پیگیری رفع محدودیت سفر شهروندان ایرانی خبر داد.

رئیس جمهور، انسیه خزعلی را به سمت معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور منصوب کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان همواره بدون سلاح در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشته و نماد ایثار و فداکاری هستند.

رئیس جمهور در حکمی محمد دهقان را به سمت معاون حقوقی رییس جمهور منصوب کرد.

مهدی مجاهد به سمت "معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور" منصوب شد.

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امرو، رسیدگی به لایحه «موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» به پایان رسید.

رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به پیام تبریک سید حسن نصرالله، گفت: اقتدار مقاومت اسلامی جوانان انقلابی را کابوسی برای رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در پیامی خطاب به امیرعبداللهیان بر تداوم همکاری با ایران در جهت منافع دو ملت تاکید کرد.

وزیر اطلاعات بر تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین این وزارتخانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت کشور تاکید کرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه افزایش بی رویه قیمت‌ها با توجه به توان معیشتی جامعه قابل پذیرش نیست، گفت: روند نظارت دقیق، مستمر و حرفه‌ای بر چرخه تهیه و تامین، توزیع مصرف کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی و قیمت گذاری آنها، از طریق تکمیل سامانه‌های جامع تجارت، جامع انبار‌ها و بازارگاه، امری ضروری است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با انتقاد از عدم یکپارچگی هزینه‌کرد بخش‌های مختلف دولتی در عرصه ورزش، گفت: بودجه ورزشی شرکت‌های دولتی فعال در عرصه باشگاه‌داری باید در چارچوب سیاست‌های ورزشی کشور بوده و هزینه‌کرد آن هدفمند باشد.

مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری به فعالیت جهادگران این گروه در جریان واکسیناسیون عمومی در کرج اشاره و تصریح کرد: این خدمات در مجموعه واکسیناسیون شهید عسگری در حال انجام است.

دستیار وزیر امور خارجه گفت: فردا 5 میلیون دز واکسن به کشور وارد می‌شود.