جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگ‌نمایی؛ صادقانه [بگویید] این کار‌ها را انجام داده‌اید. مردمی بودن این‌ها است؛ این‌ها جهات مختلف مردمی بودن است.

وزیر امورخارجه با انتشار پیامی درباره ملاقات با نخست وزیر امارات نوشت: ایران و امارات می‌توانند در مسیر همکاری و تحقق سیاست و دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند.

امیر سرتیپ دوم بهمرد فرمانده پایگاه هوایی مهرآباد در دیدار با امیر سرتیپ دوم تجدد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال به مناسبت فرارسیدن روز پدافند هوایی ارتش گفت: آسمان ایران سرشار از رشادت‌های محافظان پدافند هوایی است.

رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: همکاری نزدیک دو کشور در مجامع بین‌المللی، برای خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا و هزینه‌مند کردن اقدامات رژیم آمریکا علیه کشور‌ها و ملت‌های مستقل بویژه ایران و نیکاراگوئه ضروری است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد، گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امور خارجه کرواسی و ایران، در گفت‌وگویی تلفنی به تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و همچنین روابط کشورمان با اتحادیه اروپایی پرداختند.

امیر عبداللهیان در دیدار با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون اطلاعات ارتش گفت: حضور مقتدرانه ارتش در عرصه‌های مختلف علاوه بر تامین امنیت، پیام آور صلح و دوستی برای کشور‌های منطقه است.

فرمانده گروه پدافند هوایی اصفهان گفت: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار مهمی در اجرای موفق آمیز ماموریت‌های نیرو‌های مسلح دارد و با هوشمندی در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی بیگانگان مقابله می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق تا 48 ساعت آینده خبر لغو رواید را اعلام خواهد کرد.

مروری بر سوابق فرانسه نشان می‌دهد این کشور نیز مانند سایر سلطه‌گران و استعمارگران نه تنها به دنبال امنیت سایر کشور‌ها نبوده بلکه خود مخل امنیت و حتی عامل نسل‌کشی است که نمونه آن را می‌توان در روآندا و افغانستان مشاهده کرد.

سفیر ایران در نیجریه در دیدار با وزیر دادگستری نیجریه در خصوص گسترش همکاری‌های قضایی بین دو کشور تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه 20 سال اشغالگری آمریکا، ارمغانی جز مرگ و ویرانی برای افغانستان نداشت، گفت: ایران در کنار کشور برادر، افغانستان می‌ایستد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین بر دسترسی جهانی و برابر همه کشور‌ها به فضا بدون تبعیض و بدون در نظر گرفتن سطح پیشرفت علمی، فنی و اقتصادی آن‌ها و استفاده منطقی و برابر از فضای ماوراء جو به نفع همه بشریت را تاکید کرد.

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: رفتار چکشی برای یک مرکز پژوهشی آفتی بزرگ است. باید سیاست‌پژوهی بر سیاست‌زدگی ترجیح داده شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایجاد تحول در اقتصاد ایران، نیاز ضروری کشور است. این تحول باید بر اساس اهداف و ضوابط اقتصاد ایران که در قانون اساسی به خوبی ترسیم شده است، برنامه‌ریزی شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از ابلاغیه وزیر کشور به استانداران خبر داد و گفت: دستور وزیر کشور به برقراری تمهیدات لازم از سوی استان‌های مرزی و دستگاه‌های ذیربط، در راستای پیشگیری از ورود سویه کرونای لامبدا از کشور‌های مبداء جهش و یا دیگر کشور‌هایی که شیوع این نوع از ویروس در آن‌ها مشاهده و گزارش شده است، صورت پذیرد.