جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

اعضای هئیت دولت با صدور مجوز برای تأمین تجهیزات لازم به منظور تولید آمبولانس مورد نیاز مراکز پزشکی و درمانی کشور موافقت کردند.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم با تامین واکسن‌های مورد نیاز از محل واردات و تولیدات داخلی هر چه سریع‌تر امکان بازگشایی مراکز آموزشی فراهم شود و اگر رسیدن به حدنصاب لازم با تاخیر انجام شود، بازگشایی مراکز آموزشی نیز با تاخیر انجام خواهد شد.

آیت‌الله جوادی‌آملی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه منطق قرآن و عترت در جامعه تببین شود گفت: حوزه علمیه یک وظیفه‌ای دارد، دانشگاه هم وظیفه دیگری، در واقع قبلا هر دو این‌ها در یک جا جمع بود، ولی در حال حاضر این دو وظیفه از هم جدا شده است، اما معیار هر دو یکی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در مأموریت‌های بزرگ و تأثیرگذار نقش بسیار مؤثری دارد.

با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از دو محصول جدید این نیرو با نام‌های «البرز» و «برهان» رونمایی شد.

با دستور وزیر دفاع به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع، هواپیمای آتش نشان جهت اطفاء حریق درتالاب انزلی به این منطقه اعزام شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: اصل برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها، باید به گونه‌ای باشد که امکان تحقق آن در مقام اجرا و عمل امکان‌پذیر باشد. طوری برنامه‌ریزی نشود که مدیران و دست اندرکاران دچار برنامه‌زدگی و خمودگی شوند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه صداقت و شفافیت در ارتباط با مردم از دیگر وجوه مردمی بودن دولت است، گفت: گاهی ممکن است وعده‌هایی داده شود که محقق نشود لذا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئولان در تحقق وعده‌هایشان، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت برقراری ارتباطات همه جانبه با همسایگان و کشور‌های منطقه تا حدی است که دولت سیزدهم که به تازگی آغاز بکار کرده است، نشان داده از این ظرفیت در آینده غافل نخواهد بود و برای این موضوع برنامه ریزی‌های گسترده دارد.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: نیروهای انقلاب باید بدانند هزینه‌ای که باید بدهند به‌مراتب بیشتر از هزینه زمان دفاع مقدس است. سختی‌هایی که باید بکشند یا ملامت‌هایی که خواهند کشید، قطعا بیشتر از دوران دفاع مقدس است.

سخنگوی شورای وحدت از سازماندهی و تشکیلات اولویت شورای وحدت برای یکسال آینده خبر داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به سوریه پس از حضور در اجلاس بغداد، گفت: ایران کشوری نیست که بخواهد پشت متحدان خودش را خالی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مطالبات «بخش جوانان» در وزارت ورزش و جوانان کاملا مغفول مانده است، گفت: اگر در بخشی از یک وزارتخانه مأموریت‌ها کند پیش می‌رود، به جهت اینکه دو بخش را در قالب یک وزارتخانه دیده‌اند و یک بخش قوی‌تر و غول پیکر‌تر تمام بودجه‌ها را به سمت خود کشانده، نیاز است بازبینی در این وزارتخانه صورت گیرد.

رئیس جمهور در پیامی، با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری ازبکستان به دولت و مردم این کشور، خاطرنشان کرد: امیدوارم در پرتو همکاری میان کشور‌های منطقه و با رفع کامل خطرات و مشکلات موجود، بیش از پیش شاهد گسترش ثبات، رفاه و امنیت منطقه‌ای باشیم.

یک تیم تروریستی ضد انقلاب در درگیری با نیروهای سپاه بیت‌المقدس کردستان منهدم و مقدار قابل‌توجهی تجهیزات و مهمات از آنان توسط رزمندگان سپاه سروآباد کشف و ضبط شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ساماندهی یارانه‌های پنهان بسیار دقیق و راهگشاست و حتما مجلس و دولتمردان باید از این مزیت به نحو احسن استفاده کنند، در غیر این صورت در حق بسیاری از مردم که از این یارانه‌ها بهره نمی‌برند، جفا می‌شود.