جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای کمک به محرومان در تلاش هستیم تا با مسئولان دستگاه‌های مختلف برای کمک به مناطق محروم، تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته در چهار فصل متوالی کاهش نرخ بیکاری را در استان تهران شاهد بودیم گفت: برای اولین بار طبق اطلاعات مرکز آمار شاهد تحقق 123 درصدی تعهد اشتغال در استان بودیم که در شهرستان ری 146 درصد تحقق اشتغال را داشتیم.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور اعضای این مجمع در دولت منافاتی با عضویت آن‌ها در مجمع ندارد، در گذشته نیز برخی از اعضای مجمع عضوی از هیئت دولت یا نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌اند.

کارشناس دیپلماسی اقتصادی گفت: پراکندگی نقش یا مسئولیت تجارت خارجی در نهاد‌های مختلف کشور باعث شده است که ما به سختی از ظرفیت‌ها برای گسترش تجارت خارجی استفاده کنیم. یعنی یکی از عوامل حجم کم تجارت خارجی در کشور ما پراکندگی در نهاد‌های تصمیم‌گیر و مجری است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلی در زمینه تخت بیمارستانی نداریم، گفت: با اقدامات صورت گرفته و نیز کمک‌های مردم در مهار کرونا، تعداد بیماران سرپایی 30 درصد و نیز تعداد بستری‌های ناشی از کرونا 20 درصد کاهش یافته است.

معاون پیشین رایزنی فرهنگی ایران در کابل گفت: هر کسی در افغانستان روی کار می‌آید باید بداند که اگر حقابه ایران رعایت نشود و دشت سیستان دچار خشکسالی شود، حتما هم تبعات زیست‌محیطی و هم تبعات امنیتی و اقتصادی آن به مناطق غربی افغانستان سرایت خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از چهار دهه میزبانی جمعیت چند میلیونی پناهندگان را عهده‌دار بوده و در این مدت بنابر اصول انسان‌دوستانه آنان را زیر پرچم حمایت همه جانبه خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد و گفت: اولین اقدام وزارت راه و شهرسازی شناسایی و معرفی زمین‌های مستعد واگذاری جهت ساخت و ساز در مناطق محروم کشور می‌باشد. هفته آینده وزیر راه و شهرسازی جهت هماهنگی به کمیسیون عمران خواهد آمد.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز بطور سرزده بخش تایید اسناد وزارت امور خارجه را مورد بازدید قرار داد.

در آستانه دهم شهریور روز پدافند هوایی ارتش، نسل جدید سامانه موشکی تماما بومی مرصاد 16 در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تجلیل از آمادگی‌های رزمی و دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه خدمات رسانی به کشور در شرایط سخت و بحرانی از آمادگی کامل وزارت دفاع برای تامین نیازمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارتش در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، پدافند و دریایی خبر داد.

رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه به نخست وزیر و پادشاه مالزی با تبریک فرارسیدن روز ملی این کشور گفت: امیدوارم در پرتو پیوند‌های مشترک اسلامی؛ فرهنگی؛ اقتصادی و سیاسی دو کشور، بیش از پیش شاهد گسترش و تقویت روابط دوستانه و برادرانه در راستای تأمین منافع دو ملت و وحدت امت اسلامی باشیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تبریک ریاست جمهوری آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: سازمان ملل متحد و اینجانب شخصا علاقمند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری قرقیزستان، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشدید برخورد با مفاسد اقتصادی در دوره مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای طی چند ماه اخیر نسبت به گذشته در قوه قضائیه، تاکید کرد: انصافا رئیس قوه قضائیه با توجه به سوابق قضایی‌شان و شناخت وسیع، گسترده و دقیق از حوزه قضا دارند، بسیار فعالانه درصدد مبارزه با فساد هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تفکیک وزارت «ورزش و جوانان» موافق هستم، گفت: اگر دولت در این زمینه اقدام به ارائه لایحه به مجلس کند حتما این مسئله به نفع ملت و جوانان خواهد بود چراکه مطالبات از بخش معاونت جوانان این وزارتخانه بسیار بالاست و می‌طلبد که یک وزارتخانه مستقل برای جوانان ایجاد شود.