شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق، صبح امروز در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران، سرکنسول‌ها، مسئولین نهاد‌ها و دیگر اعضای نمایندگی‌های کشورمان، با توجه به اهمیت روابط همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، ضرورت توسعه مناسبات با عراق را مورد تاکید قرار داد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: در گیرودار اخبار گوناگون خوب است توجه داشته باشیم که انتقال قدرت در دولت خیلی تمیز و اخلاق‌مدارانه انجام شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تقویت توان رزم در مواجهه با تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم در دستور کار وزارت دفاع است.

فرمانده پیشین لشکر 30 و 58 ذوالفقار گفت: نیروی زمینی ارتش نیز در کنار ساخت محصولات دفاعی با خنثی‌سازی تحریم‌ها، نقش مهمی در استمرار امنیت پایدار بومی حاکم بر کشور دارد و یگان‌های مرزی این نیرو شبانه‌روز مرز‌ها را رصد می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد واکسیناسیون انجام شده در استان 4 درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: از هفته گذشته، میزان ابتلاء به کرونا در سطح استان کند شده است.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما امروز با بیش از 42 کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپاد‌های ما مورد استقبال سایر کشور‌هاست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن تبریک به وزیر اطلاعات از آمادگی همه جانبه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‌های اطلاعاتی و امنیتی آن‌ها برای تعمیق همکاری‌ها و تعاملات مقتضی با این وزارتخانه خبر داد.

چرا ارسال سوخت از ایران به لبنان تا این اندازه مهم است، چرا جریانات و رسانه‌های بین‌المللی نسبت به آن موضع می‌گیرند. چه شده است که سید حسن نصرالله حمله به نفت‌کش‌ها را به‌منزله حمله به لبنان تلقی می‌کند؟

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس طرح جهش تولید و تامین مسکن همه بانک‌ها باید سالانه 20 درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند.

اسارت گرفتن زنان مسلمان در میان عرف عرب و اسلام ممنوع بود، اما بنی‌امیه این اصل را به‌راحتی زیر پا گذاشتند و این نشانه عدم پایبندی دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به اصول و قوانین پذیرفته شده حتی در میان قبائل خودشان است و بیانگر غیرقابل اعتماد بودن آنان در پذیرش ظاهری اصول انسانی و حقوق بشر و امثال آن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حفظ امنیت و آرامش و توسعه و پیشرفت بدون توان دفاعی کارآمد و خوداتکا امکان‌پذیر نیست، گفت: تغییرات مداومی در شکل صحنه نبرد، نوع جنگ‌ها و ارتقا فناوری‌ها در حال وقوع است، عصاره دانش‌ها و بعد آن‌ها در خدمت ارتش‌ها قرار دارد و جنگ‌های آینده شباهت اندکی با درگیری‌های گذشته دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه کویت، بر ضرورت فعال سازی روابط و به فعلیت در آوردن توافقات پیشین دو کشور تاکید کرد و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گشایش همکاری‌های فی‌مابین را مورد تصریح قرار داد.

آیین تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و مقامات عالی‌رتبه نظامی در شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت: فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اولین اقدام جهت کمک به دولت، کتابچه «چارچوب راهبردی مدیریت ملی مسائل و آسیب‌های اجتماعی» که نتیجه فعالیت تخصصی فراکسیون است را در اختیار ریاست محترم جمهور قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بر عملکرد مثبت قوه قضائیه در احیای واحدهای تولیدی تعطیل و حتی نیمه تعطیل در راستای رونق تولید و به‌ویژه بهبود فضای کسب‌وکار تأکید کرد و افزود: این قوه پیگیر بهبود فضای کسب‌وکار و سامان دادن به وضع واحدهایی تولیدی مخصوصا آسیب‌دیده از کروناست.

وزیر امور خارجه کشورمان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.