جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

سفیر پیشین ایران در عراق گفت: نکته ظریفی که آقای امیرعبداللهیان در اجلاس بغداد به آن اشاره کردند این بود که جمهوری اسلامی ایران به هر صورت از اولین کشور‌هایی بود که به عراق در زمینه دولت‌سازی و شکل‌گیری دولت بعد از سقوط صدام اهتمام داشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این نیرو توانست چتر پدافندی خود را از ابتدای شروع جنگ تحمیلی تا به امروز به خوبی بگستراند و در طول عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، امنیت آسمان را برقرار کند.

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: نتایج کنفرانس بغداد به خوبی گویای تلاش و دیدگاه ایران نسبت به عراق جدید، همکاری‌های ایران و عراق و ترغیب دیگران برای همکاری با عراق توسعه مناسبات منطقه‌ای با حضور کشور‌های منطقه و بدون دخالت بیگانگان و لزوم مبارزه با تروریسم و تفکر تکفیری و محکوم کردن شهادت شهیدین است.

احمد وحیدی، پانزدهمین وزیر کشور پس از عبدالرضا رحمانی فضلی است که با رأی قاطع 266 رأی موافق در مقابل 16 رأی مخالف و سه رأی ممتنع وکلای ملت سکان هدایت این وزارتخانه راهبردی را به عهده گرفته است.

هفته دولت مزین به اسم شهید رجائی و شهید باهنر است؛ یعنی به یاد شهادت و نام شهادت مزین است. رحمت خدا بر این دو مرد بزرگ، بزرگوار، فعال و سعادتمند به شهادت؛ [که] حقیقتا قصد خدمت داشتند، اگر چه زمانشان کوتاه بود، لکن نشان دادند که با اخلاص وارد این میدان شده‌اند و قصد خدمت دارند و روششان روش اسلامی و مردمی و مجاهدت‌آمیز بود که [این] درسی است برای همه‌ی عناصری که هستند.

کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

رهبر انقلاب، روز گذشته در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم فرمودند: اعتماد و امید مردم را احیا کنید.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخاب خوزستان به‌عنوان اولین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم کاملا هدفمند بود، گفت: خصوصا بخاطر مشکلات تنش آبی که اخیرا رخ داده بود و همچنین برای بازدید میدانی و نیزتصمیماتی که باید گرفته می‌شد، این استان انتخاب شد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده است بعد از ظهر روز یکشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو وتبادل نظر پرداخت.

بالگرد «صبا 248» در کلاس وزنی سبک قابلیتی چندمنظوره دارد، ازجمله مشخصات فنی آن تجهیز شده با دو موتور و چهار ملخه است و ظرفیت بالگرد صبا 248 هشت سرنشین است و قابلیت عملیات امداد و نجات و آمبولانس هوایی را دارد.

نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه با حضور اعضای جدید و به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه راهکارهای فوری و موثر در جهت اجرایی کردن رهنمودهای روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت سیزدهم به منظور فائق آمدن بر مشکلات و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی درکشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

هیات وزیران در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساند.

آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، روز یکشنبه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

رئیس کمیته امنیتی ستاد کرونا استان تهران ضمن تکذیب خبر سرقت واکسن در تهران گفت: رسانه‌ها از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی انتصاب محمد اسلامی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در منطقه در سرزمین‌های تاریخی از فلسطین به اسارت گرفتند. بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.