شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تاکید براینکه بزرگداشت شهدا و ایام الله باید با هدف عبرت گرفتن، بازگویی واقعیت‌ها و ایجاد الگو برای نسل جوان کشور باشد، گفت: شخصیت و اهداف شهیدان رجایی و باهنر باید به خوبی به نسل جوان کشور تبین شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 37 درصد از شهروندان استان واکسینه شدند، گفت: اگر تعداد بستری‌های ناشی از کرونا افزایش یابد، با کمبود تخت روبرو می‌شویم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تأکید وزیر امور خارجه بر در خدمت قرار دادن همه توان وزارت امور خارجه و دیپلماسی در تحقق دیپلماسی اقتصادی است. اما وزارت امور خارجه نقشه پل و تسهیل‌کننده را دارد و بر اساس اختیارات و منابعی که دارد، می‌تواند در آن محدودیت تلاش خود را انجام دهد.

فرمانده گروه 44 توپخانه نیروی زمینی ارتش در خصوص ارتقای توان توپخانه‌ای این نیرو، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توپ‌خانه، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه زن در حوزه توپخانه استفاده میکند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر سمن‌ها در استان تهران خبر داد.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات یک نهاده برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 16 ساعته مراکز منتخب کرونایی در مشهد، گفت: 11 مرکز درمانی جدید مختص کرونا راه‌اندازی کردیم تا خدمات بیشتری به مردم داده شود. خدماتی که در مراکز منتخب کرونایی به مردم ارائه می‌شود، رایگان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اعلام آمادگی و همکاری با دولت پیرو تغییر و تحولات یارانه‌ای در حوزه نفت و انرژی در مجلس خبر داد.

رئیس مجلس با اشاره به تحقق ظرفیت‌های قانونی در نهضت مسکن‌سازی گفت: امیدوارم دولت بتواند با برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده و دقیق این مطالبه به حق مردم را برآورده سازد

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: پدافند هوایی مدال پرافتخار فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به گردن دارد که پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از حیثیت و آبروی کشوراست و این اهمیت نیروی پدافند هوایی در دفاع از آسمان کشور و تولید امنیت ملی را نشان می‌دهد.

کتاب «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران؛ بایسته‌ها و الزامات» از سوی موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران منتشر شد.

واقعه هفتم تیر، علیرغم خیال باطل دشمنان اسلام که معتقد بودند موجبات منزوی شدن مردم و سقوط نظام را فراهم می‌آورد، باعث رشد و آگاهی و حضور فعال‌تر مردم شد؛ به طوری که، تروریست‌ها نتیجه عکس گرفتند و خود در میان مردم انقلابی به انزوای مطلق کشیده شدند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هشتم شهریور ماه، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم‌های بزرگداشت و یادبودی، به صورت محدود و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی در تمامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌کند.

خبر می‌رسد آلمان که بنا بود پلیس افغانستان را ایجاد و سامان دهد، اما بعد از 20 سال اشغال این کشور، فرار را بر قرار ترجیح داد، سفارتش در ایران اعلام کرده است به مردم افغانستان برای مهاجرت به این کشور روادید (ویزا) صادر می‌کند. همین خبر باعث تجمع جمعی از مردم افغانستانی حاضر در ایران در مقابل سفارت آلمان در تهران شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما به عنوان همسایه عراق بار‌ها اعلام کردیم در یک سیاست اصولی از هر حرکت و ابتکاری که به صلح، ثبات و آرامش عراق کمک کند، استقبال می‌کنیم و در کنار عراق هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در محل کار خود حضور یافت و مورد استقبال علی‌اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.