دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

پیرو استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات با موافقت وزیر کشور، اخذ رأی در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت 19 تمدید شد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه مشارکت بالا می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای مردم داشته باشد، گفت: امید است فرد اصلحی که مردم با رای خود انتخاب می‌کنند بر سرکار آید و به وعده‌هایی که به مردم داده، عمل کند.

رییس تیم مذاکره کننده ایران در وین پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: انتخابات ریاست جمهوری از ارکان نظام است. وقتی که مردم پشت سر نظام هستند و در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهند و در انتخابات شرکت می‌کنند، ما با یک قوت، اقتدار و عزت بیشتری در عرصه‌های بین المللی حاضر می‌شویم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: مردم با هر دید و هر گرایشی، حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و انتخابات را کانون نمایش افکارشان بدانند.

سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پستی در فضای مجازی گفت: امروز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین، رای خود را برای انتخاب یک رئیس جمهور قوی به صندوق انداختم.

مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا آغاز شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: امیدوارم مردم به‌ویژه جوانان عزیز با حضور در پای صندوق‌های رأی، انتخابی مهم و سرنوشت‌ساز را رقم بزنند؛ انتخابی آگاهانه و مسئولانه برای 4 سال آینده کشور.

رئیس دفتر بخش خاورمیانه روزنامه آساهی ژاپن گفت: دموکراسی ایران در کشور‌های غرب آسیا دیده نمی‌شود، نگاه ما به ایران نسبت به کشور‌های غرب آسیا خاص است و کشوری دموکراتیک است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

طیق طلاعیه شماره 12 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه گزارشی درباره کمبود تعرفه دریافت نکرده‌ایم، گفت: گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در ارتباط با خارج از کشور نداشته‌ایم، اما در ادامه هم باید گزارشی از هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور دریافت کنیم و گزارش آن را ارائه دهیم.

معاون اول قوه قضاییه با حضور در شعبه مستقر در مسجد الجواد تهران آرای خود را به صندوق انداخت.

زائران و مجاوران ایرانی حرم عقلیه بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها در زینبیه دمشق در انتخابات ریاست جمهوری 1400 حضور یافتند.

نمایندگان کاندیدا‌های ریاست جمهوری از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

بازرس ویژه شورای نگهبان گفت: ما شرمنده حضور مردم و سپاسگزار و قدردان حضور چشمگیر و غیرتمندانه مردم هستیم.

نماینده فرماندار تهران در منطقه 17 گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، دسیسه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن را خنثی می‌کند و آن را از صحنه‌های تصمیم گیری نظام دور خواهد کرد و از طرفی برای امنیت کشور حائز اهمیت است.