دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از احضار سفیر انگلیس در تهران در پی ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بیرمنگام، خبر داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی حماسه پرشور حضور در انتخابات1400 را به آحاد مردم، رهبر حکیم انقلاب و رئیسی به عنوان منتخب جمهور تبریک گفت.

رئیس جمهور منتخب بعد از دیدار با روحانی گفت: امیدوارم اعتمادی را که مردم به این طلبه خدمتگزار کردند در دوران مسئولیتم جبران کنم.

در پی انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم بسیاری از مقامات لشکری و کشوری این انتخاب را تبریک گفتند.

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات 28 خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مد نظر داشته باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان تبریک گفت.

رئیس جمهور با تبریک دوباره به ملت بزرگ ایران بخاطر خلق حماسه و حضور پرشور در انتخابات سرنوشت ساز 1400، گفت: بحمدالله رئیس جمهور منتخب شخصیتی است که به مناسبت مسئولیتی که در قوه قضائیه داشته و حضور در جلسات مهم، کاملا از اوضاع کشور باخبر هستند و فراز و نشیب این ایام مخصوصا ایام تحریم و کرونا را می‌دانند و واقف هستند.

هفتاد و چهارمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش پس از 91 روز دریانوردی در بندر چابهار پهلو گرفت.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: یکی از بهترین نظامات برگزاری انتخابات در جهان را داریم.

«عبدالناصر همتی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با ارسال پیامی خطاب به «سید ابراهیم رئیسی»، انتخاب وی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با صدور بیانیه‌ای انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری را تبریک گفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: حضور مقتدرانه، هوشمندانه و خیره‌کننده ملت عظیم‌الشأن ایران پای صندوق‌های رای در انتخابات 28 خردادماه را ضامن خلق «حماسه 1400» قرار داد و برگ زرین و پر افتخار دیگری به تاریخ سراسر افتخار انقلاب و میهن اسلامی افزوده شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: معدود مخالفان جمهوریت قصد ممانعت از اعمال حق رای داشتند اما رای هزاران ایرانی مقیم خارج، پاسخ محکمی به مخالفان بود.

معاون امنیت و انتظامی وزیر کشور گفت: با اشراف اطلاعاتی هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته نداشتیم. همه نیرو‌ها در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار داشتند و هم اینک هم در حال آمادگی کامل هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: 28 میلیون و 600 هزار نفر از هموطنان عزیز ما در حماسه بزرگ انتخابات مشارکت کردند، سید ابراهیم رئیسی با بیش از 17 میلیون و 800 هزار رأی، محسن رضائی میرقائد با بیش از سه میلیون و 300 هزار رأی، ناصر همتی با بیش از دو میلیون و 400 هزار رأی و امیر حسین قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رأی این مجموع آرا را کسب کردند.

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی گفت: شمارش آرای انتخابات شورا‌ها در 50 درصد شهر‌های کشور پایان یافته و اسامی نهایی مشخص شده است.