یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز اگر ما در یک بخش محدودیت و مشکل داریم از ناتوانی نیست و از عدم مدیریت مناسب نشئت می‌گیرد لذا اگر سیاست دولت، اتکای به داخل و تکیه بر خود باشد ما توانمندی‌های فراوانی داریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه حماسه‌های دوران دفاع مقدس، برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورا و غدیر است گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، وظیفه دینی، ملی و همگانی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مصمم هستیم تاریخ دفاع مقدس ذخیره گرانبها برای رشد ملی، پیشرفت کشور، عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده را حفظ کنیم و آن را از هر گونه انحراف مصون بداریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور در واکنش به تلاش‌های اخیر امریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل گفت: چنانکه پیش‌بینی می‌شد و قبلا هم به اطلاع مردم شریف کشورمان رسانده بودیم، تلاش‌های دامنه‌دار سیاسی و غیرحقوقی امریکا یک بار دیگر با شکست مواجه و یک بار دیگر به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تأکید شد.

رهبر انقلاب صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند: باید آنچه را که حقیقت است گفت؛ تحریف امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد.

رییس کمیته «سیاست داخلی» مجلس با بیان اینکه مشکلات داخلی آمریکا باعث شده تا هیئت حاکمه این رژیم به دنبال حل آن مشکلات به وسیله اقداماتی همچون فعال کردن مکانیسم ماشه باشد، گفت: خدا نکند روزی بیاید که دستمان را روی ماشه بگذاریم و به بقض‌های فرو خوردهمان عمل کنیم.

بعضی از دوستان لبنانی ما می‌گفتند ایران در جبهه نظامی به ما کمک کرد اما در جبهه فرهنگی شما چقدر استمداد از ما کردید. آن موقع یک تیم هشت نفره از زنان ایرانی تشکیل دادم و گفتم «هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله».

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: این کمیسیون و کمیسیون «بهداشت و درمان» مجلس باید میزان برداشت دولت از بودجه یک میلیارد یورویی مقابله با کرونا را مورد بررسی قرار دهند که آیا دولت از تمام این بودجه برای مقابله با کرونا استفاده کرده است

یکی از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ هشت ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود. اگر چنانچه این حرکت جهادی و فداکارانه به وجود نمی‌آمد، روحیه انقلابی در آن اوایل که هنوز عمق زیادی هم پیدا نکرده بود، در معرض تطاول قرار می‌گرفت.

مدیر عامل موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار با بیان اینکه بازگشت و افزایش هر نوع تحریمی علیه ایران غیرقابل قبول است، گفت: ادعای فعال کردن مکانیسم ماشه در حالی مطرح می‌شود که آمریکا به لحاظ قانونی به سبب خروج از برجام، اساسا حق درخواست برای اسنپ‌بک را ندارد.

مادر شهید همت دارفانی را وداع گفت.

فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا در دفاع مقدس در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ عملیاتی نبود که بر مبنای شخصی صورت گرفته باشد.

وزارت کشور، در پی طرح رسانه‌ای اظهارات یکی از نمایندگان با ادعای 7 سال تعلل وزارت کشور در خصوص حاشیه نشینی، گزارشی از اقدامات سازمان امور اجتماعی کشور را منتشر کرد.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم بسیج همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت مردم در مناطق سیل زده این استان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه سرمایه‌گذاری اولویت بر پروژه‌های ناتمام است، گفت: حمل ونقل ریلی سالهاست در استان بوشهر تصویب شده، اما حرکت آن به دلیل نبود بودجه لازم کند پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسوین اصل نود با اشاره به بررسی گزارش‌های کمیته اقتصادی و فنی و عمرانی کمیسیون درباره نهاد‌های دامی و فولاد و تبیین مشکلات پیش آمده در این حوزه، گفت: گزارش نهایی در آینده نزدیک تهیه و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.