دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صنایع دفاعی و نظامی کشور با اتکا به همین سرمایه به مهم‌ترین و پیچیده‌ترین دانش و علوم که تنها در اختیار چند قدرت برتر جهانی بود، دست پیدا کردند و امروز آماده هستند تا به کمک صنعت خودرو کشور آمده و نیاز‌ها را برطرف سازند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آقای ترامپ از انتقام ما شک نکنید، گفت: کسانی را هدف قرار می‌دهیم که در شهادت سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: غربی‌ها خود را تمدن برتر می‌دانند؛ به همین دلیل به خودشان اجازه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را می دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه کاهش آمار میزان مراعات مردم از 82 درصد به 62 درصد در هفته گذشته بسیار نگران کننده است، گفت: باید دوگانه انگاری سلامت و معیشت را کنار بگذاریم، این دوگانه‌ها، دوگانه‌های نادرست است.

استاندار فارس با اشاره به همکاری استانداری فارس و دستگاه قضا در رفع موانع تولید، گفت: هماهنگی لازم بین استانداری و دستگاه قضا در رفع موانع تولید وجود دارد. مشکلی در پیشبرد امور برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی نداریم چنانچه در پی این هماهنگی‌ها 120 شرکت نیمه فعال و یا راکد در سطح استان را فعال کردیم.

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق و ستاد مرکزی اربعین مستمرا در حال پیگیری هستند که اگر شرایطی فراهم شود، در صورت امکان تعدادی از زائران به این سفر معنوی رهسپار شوند.

بیداری اسلامی برخواسته از پیروزی انقلاب در کشورمان جهت‌گیری امت اسلامی به ویژه نخبگان و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام را میان مسلمانان بر جای گذاشت و توانست امید را در دل ملت‌های مسلمان و جنبش‌های بپاخاسته زنده کند.

آنچه اکنون در صحنه سیاست آمریکا درخصوص مکانیسم ماشه در جریان است، تلاش برای کشاندن ایران به زمین بازی جدیدی است که امکانات جدیدی هم در اختیار این کشور قرار دهد. تلاش برای نابود کردن ظرفیت‌های باقیمانده از برجام است.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کرونا مبتلا شد.

سوال نمایندگان از وزرای نفت و آموزش و پرورش، در دستور هفته آتی مجلس قرار دارد.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با دبیرکل اوپک در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: مسئولان از کاربردی کردن پیشرفت قطعه‌سازی نیرو‌های مسلح غفلت کردند د رحالی که می‌توانند از این صنایع در رشد اقتصادی کشور بهره ببرند و لازم است مجلس یازدهم در این باره توجه ویژه داشته باشد.

الان شبکه ملی اطلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخص تحقق پیدا کند؛ آدم می‌بیند که تحقق پیدا نمی‌کند، از زمان‌بندی‌ها عقبند؛ یا سیاست‌های اصولی در زمینه پهنای باند وجود دارد که مکرر ابلاغ شده، خب این سیاست‌ها باید رعایت بشود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با ارتقا توان دفاعی آنچه را بخواهیم می‌توانیم بسازیم، گفت: توانسته‌ایم علی‌رغم تحریم 40ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آورند، توانایی دفاع از خودمان را در تمام عرصه‌ها، حفظ کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش استان برای آن دسته از دانش آموزانی که در کلاس‌های درس حضور پیدا می کنند، شرایط مناسبی مهیا کرده است و خانواده‌ها نباید نسبت به سلامت فرزندان خود نگرانی داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: مراقب باشیم در زمین ترامپ بازی نکنیم.