یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

بعضی کار‌های اساسی را که در دولت شما ممکن است جواب ندهد، برای دولت بعد به یادگار بگذارید؛ بگذارید با نام نیک و با تشکر از شما یاد بشود در دولت‌های بعدی. مثلا فرض کنید اصلاح ساختار بودجه؛ این کار بلندمدتی است، کار مهمی است؛ یا اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی یا اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل 44؛ این‌ها کار‌های ماندگار است.

حرف‌های حاج حسین یکتا تمام شدنی نبود. همه آن حرف‌ها را زینب عرفانیان در کتاب «مربع‌های قرمز» جمع کرده است. وی در قالب صدوبیست ساعت گفت‌وگو و تلاش چند ساله و چهارده بار بازنویسی، کتابش را از حالت یکنواخت خارج کرده است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، معیار تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی را تعیین کردند.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم به ریاست رییس جمهور برگزار شد.

معاون استاندار تهران با اشاره به پروسه طولانی جذب اعتبارات در فرآیند‌های بانکی گفت: هر چند یک هزار و 260 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونای استان در اختیار بانک ملی قرار دارد اما بانک عملکرد خوبی نداشته و تسریع در پرداخت‌ها می‌تواند کمک خوبی به مجموعه استان باشد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: اقدام آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه، اقدام بدون وجهی است و هیچ مشروعیتی ندارد، به نظر ما این ماشه‌ای که فعال شده با باروت خیس است و هیچ اثری نداشته و کسی نمی‌تواند برای آن مبنایی قائل شود.

چندین پروژه ملی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، طی مصاحبه‌ای نتایج نشست شورای حکام را تشریح کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه «مهلت غیرقانونی و دروغین ایالات متحده فرا رسیده و از بین رفته است»، گفت: ادعای آمریکا برای مکانیسم ماشه بی‌ربط و بی اعتبار است.

رییس» کمیته تربیت بدنی» کمیسیون فرهنگی از تهیه پیش‌نویس طرح جامع نظام باشگاه‌داری در این کمیته خبر داد و گفت: قطعا پیرو این طرح اساسنامه‌ای مکتوب خواهد شد تا به عنوان مثال مشخص شود که قراردادهای ورزشی به چه نحوی بسته شود. همچنین در این اساسنامه مشخص می‌شود که بدهی، تعهدات و هزینه کرد باشگاه‌ها باید چگونه باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: واقعی بیان کردن آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است و حفظ این اتحاد و هم افزایی، کمکی به نسل جوان است، تا در آینده فریب لبخند دشمن را نخورند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: منطق دفاع مقدس یعنی باور به توان مردم و اعتقاد راسخ به اینکه سنت‌های الهی تخلف ناپذیر هستند، دفاع مقدس مدرسه مردم باوری است.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

فرمانده کل سپاه گفت: اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ قدرتی از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد و ملت ایران از این بلوف‌های اغراق آمیزی که بخشی از شخصیت‌های آمریکا بخصوص رییس جمهور آمریکا مطرح می‌کنند ابدا نگران نباشد

وزیر امور خارجه گفت: مردم ما در فشار و مضیقه هستند من به عنوان خدمتگزار شرمنده مردم هستم که این فشار‌ها را تحمل کردند. آمریکا فکر می‌کرد می‌تواند این مردم را به زانو در بیاورد.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir، در آستانه‌ی چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «مربع‌های قرمز» منتشر شد.