یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه ایران می‌بایست هرچه سریعتر ابتکار عمل را در دست بگیرد و با تعیین الزام زمان‌بندی برای اروپا، اجرای تعهدات یازده‌گانه اروپا را مطالبه کند، گفت: چنانچه اقدام جامع و کاملی از سوی اروپا صورت نگیرد، مستند به بند‌های 36 و 37 برجام، ایران طی سازوکاری مشخص کلیه تعهدات برجامی را متوقف کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه متأسفانه طی هفته گذشته میزان مراجعه شهروندان مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان 10 درصد افزایش یافته است، گفت: عملکرد فرمانداران در حوزه مقابله با کرونا با دقت بیشتری رصد خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس در جریان بازدید از بیمارستان هاجر با اهداء نشان از مدافعان سلامت تقدیر کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق و تذکرات امروز خود به ادعای آمریکا برای اجرایی اعمال دوباره تحریم‌های بین المللی علیه ایران واکنش نشان دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات درباره سطح انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفته است انتقام حاج قاسم ابعاد وسیعی دارد که شامل سربازان آمریکایی نمی‌شود تاوان این شهادت و ترور را نظام سیاسی آمریکا باید بدهد نظام سلطه که چنین تصمیماتی در آن گرفته شده باید به فروپاشی برسد.

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه‌ها و حمایت معیشتی خانوار‌های مشمول، دستور داد که در تامین منابع مالی لازم سازمان‌های پرداخت کننده تسریع صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امان، به متجاوزین نخواهیم داد، گفت: «جهاد کبیر»، راهبرد مقابله باتهاجم فکری و فرهنگی دشمن است.

شورای نگهبان در بیانیه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس از نشانه‌های عزم راسخ و بی‌پایان ایرانیان در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در مقابله با تهدیدات دشمنان نظام به شمار می‌رود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن اشاره به اجرای مرحله سوم «پویش همدلی» در ماه محرم گفت: این مرحله از کمک‌های مؤمنانه در ماه محرم اجرا شد و تا پایان ماه صفر همچنان ادامه دارد.

سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس فردا ساعت 10 صبح از شبکه خبر به صورت زنده پخش خواهد شد.

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی دو طرح نمایندگان را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

استاندار تهران در پیامی 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس را تبریکی گفت و تاکید کرد: بازتعریف ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جدید ضروری است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.

سخنگوی وزات امور خارجه گفت: هر اقدامی که ناقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی باشد با جدیت و بدون لحظه‌ای تردید پاسخ داده می‌شود

استاندار فارس با بیان اینکه این استان در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم رعایت نشود و تردد‌های غیرضرور ادامه داشته باشد استان فارس دچار مشکل جدی می‌شود،

نشست تخصصی «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ژاپن در ادامه سلسله نشست‌های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به ویژه در فضای مجازی برگزار شد.