پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در رزمایش ذوالفقار 99 اقتدار این نیرو را به رخ دشمنان کشیدیم، گفت: با پرواز پهپاد «کرار» هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین بیگانه را که گاهی به فضای رزمایش نزدیک می‌شدند، فراری دادیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح جهش و رونق تولید مسکن تا پایان هفته به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ به دنبال دستاورد جعلی و دستوری در سیاست خارجی از طریق اعمال فشار بر کشور‌های ضعیف عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی است.

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که کجای دنیا قیمت خودرو در بازار آزاد دو برابر درب کارخانه است؟، گفت: بر اساس کدام منطق اقتصادی قیمت پراید 120 میلیون تومان می‌شود و این توهین به ملت ایران است.

استاندار تهران با اشاره به لزوم ارتقا خدمات رسانی الکترونیکی به شهروندان گفت: سطح مراجعات حضوری در شهرداری‌ها باید به صفر برسد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم مقصر بازار مسکن نیستند، گفت: سیاست‌گذار و دولت مقصر هستند که آب گل‌آلود را شفاف نکردند. این ایرادی است که به مجلس و دولت برمی‌گردد؛ تقصیر را گردن مردم نیندازیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به لزوم آمادگی شهرداری‌ها در فصل بارش از ایجاد سامانه شهرسازی یکپارچه استان تهران خبر داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: آمادگی و توانمندی موشکی همیشه یکی از اولویت‌های مهم کشور و وزارت دفاع بوده است و همیشه بر تقویت و توسعه این حوزه متمرکز بوده‌ایم و در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های چشمگیر و فوق‌العاده‌ای در توان موشکی رسیده‌ایم که در 31مرداد روز صنعت دفاعی چند موشک مهم رونمایی شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح تخصیص قیر رایگان به روستاها و راه‌های شهری را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی موافقت کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز 95 درصد نیاز‌های دارویی مان را در داخل کشور تامین می‌کنیم، گفت: امروز بهداشت و درمانی داریم که می تواند روی پای خود بایستد بدون اینکه دست نیاز به سوی دیگران دراز کند.

آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و فناوری کشور امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی ناامید کردن دشمن را منوط به تقویت اقتصاد داخلی و جهش تولید خواند و گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران با دیگر کشورها یعنی شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا و تدبیر صحیح آنست که به لحاظ مختلف از این همکاری‌ها در برابر دشمن صیانت شود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن حکوم کردن روند عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اقدام ننگین آل خلیفه و اصرار بر اجرای معامله قرن و خیانت به آرمان فلسطین، بی تدبیری حاکمان بحرین و همچنین امارات را به نمایش می‌گذارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی می‌کوشد تا حمایت و تثبیت بازار بورس را مدنظر قرار دهد و تلاش کند تا نقدینگی در این بازار به سمت تولید هدایت شود و البته باید از سرمایه مردم در بورس صیانت شود.

وزیر کشوربا بیان اینکه مقرر شد که با کمک مجلس دو طرح ملی را برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی تصویب کنیم، گفت: اولین طرح، طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و طرح دوم، طرح ملی ساماندهی حاشیه‌نشینی است که باید به شکل قانون درآید.