جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: آیت الله تسخیری کاملا با مکتب شهید صدر آشنا بود و فکر، اندیشه، خط مشی سیاسی و فکری شهید صدر در وجود ایشان ذوب شده بود؛ به همین جهت از همان آغاز به ضرورت وجود یک دولت اسلامی به رهبری فقها ایمان داشت.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای برنامه‌های ورزشی ارتش در رشته‌های کم برخوردار، گفت: ورزش همگانی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوربا اشاره به غاز هفته پدافندغیر عامل با زنگ استکبار ستیزی، گفت: هفته پدافند همزمان با 13 آبان روز مبارزه با استکبار است.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز حق تمامی اعضای آژانس است، گفت: فعالیت‌های عربستان که غیرشفاف است و از پذیرش بازرسان آژانس استنکاف می‌ورزد، موجب نگرانی است.

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور با اشاره به اهتمام بر اینکه هیچ یک از این افراد از تحصیل محروم نشوند، گفت: ثبت نام از دانش آموزان پناهنده مهاجر و اتباع خارجی دارای مدرک معتبر انجام شده و این افراد در مدارس آموزش و پرورش سطح کشور ثبت نام کرده اند.

در اطلاعیه شماره (1) ستاد مرکزی اربعین تاکید شد: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرز‌های غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کروناست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن محکوم کردن دخالت برخی کشور‌های خارجی در مسائل داخلی کشورمان از آن‌ها خواست حریم خود را حفظ کنند، و گفت: ایران اسلامی امروز صاحب رأی و دارای استقلال است و به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه و جهان قلمداد می‌شود.

رییس ستاد نماز جمعه تهران گفت: به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه 28 شهریور ماه در پایتخت اقامه نخواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه میزان بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان وضعیت ثابتی دارد، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها 90 درصد بستری‌های کرونایی استان با حال خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

طرحی با قید سه فوریت درباره بازی «پلیس خوب و پلیس بد اروپا و آمریکا» از سوی جمعی از نمایندگان مجلس و با محوریت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تهیه و در دستور کار قرار گرفته است.

حزب موتلفه اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت علیه مسلمانان در هند تاکید کرد: در این روز‌ها خبر‌های تأسف‌باری از خشونت سازمان‌یافته گروه‌های افراطی علیه مسلمانان در هند به گوش می‌رسد که موجب تأثر و ناراحتی عمیق همه انسان‌های صلح دوست در جهان شده است.

رییس جمهور گفت: وزارت صمت می‌بایست طبق ماموریت و وظایف خود با هماهنگی اصناف و تولید کنندگان اقدامات فوری و لازم را برای تنظیم قیمت کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم که تاثیرات پایه‌ای بر زندگی مردم دارند، انجام دهد.

رییس ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب الدعوه عراق امروز در تهران با علی‌اکبر ولایتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هماهنگی سه قوه موجب حل سریع‌تر مشکلات کشور خواهد شد، گفت: بودن دو قوه دیگر در کنار دولت به تفاهم در تصمیمات، کوتاه شدن فرآیند تصمیم گیری‌ها و همکاری بیشتر منجر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) گفت: وقتی صنایع دفاعی می‌تواند در قالب نهضت قطعه‌سازی نیاز نیرو‌های مسلح را در تولید تجهیزات نظامی برطرف کند پس می‌تواند جهش را در صنایع تجاری مثل خودرو نیز در حوزه تولید کارخانجات ما ایجاد کند.

نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه غیرعلنی جهت سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.