چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس با بیان اینکه وزارت کشور نقشی در تدوین و تهیه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ندارد، گفت: توصیه وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی، در دستور کار قرار گرفتن این لایحه و بررسی جامع مجموعه مقررات مرتبط با انتخابات در قالب لایحه جامع انتخابات است.

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل با هدف بررسی مسائل داخلی پارلمان آغاز شد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا از برگزاری هشت هزار برنامه ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها تدوین و به یگان‌های تابعه ابلاغ شده است.

ما در یک بخش‌هایی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌ایم که تمام نشده، یا نیمه‌کاره رها شده، یا با کندی پیش میرود؛ اولین کار این است که ما این سرمایه‌ها را زنده کنیم، احیا کنیم، یعنی این سرمایه‌گذاری را به کمال برسانیم؛ چون سرمایه‌گذاری وقتی نصفه‌کاره میماند، معنایش این است که از کیسه‌ی کشور و ملت و دولت یک پولی، یک جایی صرف شده و لکن بازده ندارد؛ باید این را به بازده برسانیم که مردم از این...

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» با بیان اینکه استفاده از سر ریز دستاورد‌های صنایع دفاعی در بخش ملی در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بخش قابل توجهی از صنایع مشترک است و فناوری صنایع دفاعی می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در خصوص عادی سازی روابط دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی در فضای مجازی نوشت: صهیونیسم امروز با روشی نو کشور‌های خلیج فارس را اشغال می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در پیامی مصیبت وارده به حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، از محققان و چهره‌های علمی کشور را تسلیت گفت.

مستند سریالی «نبرد‌های فانتوم» بعنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌های خلبان‌های ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی می‌شود.

امام جمعه لواسانات با بیان اینکه ساختار بودجه ریزی باید اصلاح شود، گفت: دولت به جای استفاده از روش کمی به سمت بودجه‌ریزی کیفی و اقتصاد مردمی پیش برود.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با محمد حنیف اتمر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان ار نظر ابتلاءبه کرونا در شرایط هشدار قرار دارد، گفت: رزمایش مهر تحصیلی در استان با هدف جمع آوری کمک هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداخت.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی از برگزاری جلسه این کمیسیون با بذرپاش پیرو چشم انداز عملکردی دیوان محاسبات خبر داد.

طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در 5 ماده به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.

مراسم یادبود طوبی کرمانی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: آیت الله تسخیری کاملا با مکتب شهید صدر آشنا بود و فکر، اندیشه، خط مشی سیاسی و فکری شهید صدر در وجود ایشان ذوب شده بود؛ به همین جهت از همان آغاز به ضرورت وجود یک دولت اسلامی به رهبری فقها ایمان داشت.