یک‌شنبه 15 مهر 1403

میزان صادرات استان زنجان به یک میلیارد دلار می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان صادرات استان زنجان به یک میلیارد دلار می‌رسد

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: نقشه راه تجارت خارجی این استان با هدف صادراتی یک میلیارد دلاری طی 2 سال تدوین شده است.

علی یگانه فرد، شامگاه شنبه در نشست با دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل با تاکید بر لزوم افزایش تعاملات با این اتاق برای بهره مندی تجاری فعالان اقتصادی، اظهار داشت: شرایط امروز برای اقتصاد ما بحرانی بوده اما این شرایط گذرا است و اتاق ها باید برنامه‌ریزی اصولی و مدون برای ارتباط با کشورهای دیگر داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تجارت با استانداردهای جهانی گفت: ظرفیت های ایران بسیار بالاتر از کشورهایی چون ترکیه و کشورهای همسایه ایران است که باید از آن به شکل مطلوبی استفاده شود. یگانه فرد بر لزوم افزایش اعضای اتاق بازرگانی بین الملل در ایران جهت افزایش تعاملات با سایر کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی بین الملل 45 میلیون نفر عضو دارد که اهمیت این بخش را دوچندان می کند. وی با اشاره به سابقه و قدمت کار اتاق بازرگانی زنجان و فعالیت‌های کمیسیون ها و تشکل های آن تصریح کرد: هفت هدف اصلی طی سال جاری برای اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌ریزی شده و اتاق بر همان اساس برنامه خود را پیش می برد. وی با اشاره به کار ویژه و کارشناسی بر روی نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان از سوی اتاق زنجان که در آن سرفصل ها، فرآیندها و ظرفیت ها و بازارهای جدیدی برای تجارت و صادرات استان زنجان پیش‌بینی شده است، گفت: افزایش صادرات استان در 2 سال و رساندن آن به یک میلیارد دلار از جمله اهداف اصلی این نقشه راه است. رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه گسترش واحدهای صادراتی و ارتقای سطح کیفی تولیدات نیز از دیگر اهداف نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان است، عنوان کرد: صنعت روی زنجان 70 درصد صادرات استان را تشکیل داده که سبد نخست صادراتی استان است و بازارهایی برای آن پیش بینی شده، همچنین در بخش کشاورزی بازارهای جدید برای استان بررسی شده است که در این زمینه اتاق بازرگانی بین المللی و کمیته ایرانی آن می توانند نقش بسزایی در ایجاد ارتباط و توسعه نقشه راه استان زنجان داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*