یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

سخنگو و دبیر شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امکان همزمان فروش مجازی کتاب خبر داد.

یک طراح بدلکاری و بدلکار سینمای کشور گفت: در فیلم سینمایی «برادران لیلا» یک فضای کارخانه وجود دارد که کارکنان آن با یکدیگر شده و دعوا می‌کنند که در پی همین صحنه ها بدلکاری‌هایی انجام می‌شود، البته به نسبت فیلم سینمایی «متری شش و نیم» خیلی کار سختی را در فیلم سینمایی «برادران لیلا» نداشتیم.

«مسیر رستگاری»؛ روایت زندگی رزمنده پرستار محمد (بهزاد) رستگاری توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر لیست هیئات مذهبی برای حضور علاقمندان به حضور در مراسم شب‌های قدر منتشر شد.

یک نویسنده کتاب گفت: در سال‌های گذشته شاهد برخورد به جای قوه قضاییه با برخی از افرادی که حقوق اولیه مولفان و نویسندگان را پایمال می‌کردند بودیم که توانستند بسیاری از کتاب‌های غیر قانونی منتشر شده را جمع آوری کنند.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: وضعیت به نحوی شده که بسیاری از بازیگران خانه نشین شده اند، به فرض مثال اگر بازیگری به دلیل عدم پرداخت دستمزدش پروژه را ترک کند، با در دست داشتن رسانه آن بازیگر را خراب می‌کنند. این روزها ترجیح می دهم به جای دوندگی برای دستمزد در آرامش به زندگی شخصی ام برسم.

محمد مهدی اسماعیلی در صفحه اینستاگرام خود به معرفی کتابی با مضمون زندگی «امام حسن (ع)» پرداخت.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: سحر‌های ماه مبارک رمضان از ارزش بالا و ویژه‌ای برخوردار است به طوری که اعمال بسیاری در هنگام سحر‌های این ماه تاکید شده است، مثل دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، قرائت قرآن کریم، خوردن سحری که فضیلت بسیاری را در بر دارد.

آثار برگزیده و شایسته تقدیر «دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» همزمان با آیین پایانی این جایزه معرفی شدند.

پرداخت کفاره و فدیه به کسانی که واجب النفقه انسان محسوب می‌شود مانند فرزند و مادر صحیح نیست.

کتاب «ما هم جنگیدیم»؛ روایت زنان ملارد در پشتیبانی دفاع مقدس، به قلم نرجس توکلی لشکاجانی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

«راسل کرو» بازیگر مطرح و شناخته شده سینمای جهان وارد دنیای سینمایی مارول شد، وی در فیلم سینمایی «ثور - عشق و صاعقه» در نقش «زئوس» به ایفای نقش خواهد پرداخت.

برنامه تلویزیونی «عیار» شبکه افق سیما، این هفته به ماجرای انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی و ارتباط آن با آغاز شفافیت در نظام اقتصادی و بانکی کشور می‌پردازد.

بازیگر سریال «آزادی مشروط» گفت: من فیلمنامه را خوانده ام و به نظرم داستان جذاب و جالبی دارد و امیدوارم در ساخت هم این استحکام و کیفیت حفظ شود، البته مسعود ده نمکی کارگردان کار بلدی است و من امیدوارم که این اثر در نهایت مورد پسند مخاطبان واقع شود.

طبق اعلام دبیرخانه شورای معارف سیما ویژه برنامه‌های شب‌های قدر شبکه‌های سیما با معرفی سخنرانان و مناجات خوانان اعلام شد.

بازیگر سریال «ولایت عشق» گفت: متاسفانه وضعیت هنرمندان پیشکسوت دیگر از بد گذشته و به اوضاعی نابسامان و دردناک رسیده است، بسیاری از هنرمندان وضعیت معیشتی ناگواری دارند، بسیاری حتی خانه و سقفی بالای سرشان ندارند.