شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

«درخت گردو» پنجمین اثر محمد حسین مهدویان روایت بخشی از تاریخ تلخ و سیاه و کمتر شنیده شده معاصر است که اولین بار در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به نمایش درآمد و با صف طولانی اهالی رسانه و منتقدان پیش از اکران همراه بود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در پیامی، درگذشت مادر شهید هسته‌ای مجید شهریاری را تسلیت گفت.

جدول شماره 331 مدرسه تلویزیونی ایران برای روز شنبه 6 شهریور اعلام شد.

شرایط برای فروش کتاب در سال گذشته بسیار بهتر از امسال بوده؛ شهریور ماه سال گذشته فروش کتاب‌های درسی و غیر درسی نسبت به امسال رونق بیشتری داشته است در عین حال کتاب فروشی‌هایی که تغییر کاربری داده‌اند نیز تعدادشان افزایش داشته این امر بیانگر کاهش سرانه مطالعه و کم شدن خرید کتاب است.

بازیگر نقش «امام خمینی (ره)» گفت: برای دریافت حق بیمه و مراحل اداری بیمه، نیما، پسرم که درگیر کرونا شده و در آی‌سی‌یو بستری است، همراه نوید دیگر پسرم که او هم درگیر کرونا است به دفتر بیمه مراجعه کردیم که متاسفانه به ما گفتند بیمار باید رویت شود. بیماری که در آی‌سی‌یو بستری است طبیعی است که نمی‌تواند شخصا به دفتر بیمه مراجعه کند.

با اتمام تصویر برداری مربوط به دهه‌های 50 و 60، کارتولید سکانس‌های پایانی سریال «راز ناتمام»، داستان زندگی شهید باهنر، کاری از معاونت اموراستان‌های صداوسیما آغاز شد.

کتاب «اینجا سوریه است»؛ صدای زنان راوی جنگ به قلم زهره یزدان‌پناه، از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

تصویربرداری فیلم سینمایی «غریزه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسعدی 11 مردادماه به پایان رسید و با پایان مراحل فنی این فیلم آمده حضور در جشنواره چهلم فیلم فجر می‌شود.

«نوبت لیلی» نخستین تجربه روح الله حجازی در ساخت سریال است که در فضای عاشقانه‌ای جذاب، این ر‌وز‌ها در حال فیلمبرداری در شمال کشور است.

بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: در خبر‌ها اسم من هم به عنوان بازیگر سریال فاخر «سلمان فارسی» به کارگردانی دوست عزیزم داوود میرباقری منتشر شده که باید بگویم من خودم خبری ندارم و بی‌اطلاعم و قراردای هم برای این سریال نبسته‌ام.

آنیا تیلور جوی بار دیگر برای بازی در فیلم جدید رابرت اگرز همکاری خواهد داشت.

کارشناس علوم قرآنی گفت: نماز «امام زمان (ع)» و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد بهترین و بزرگ‌ترین عباداتی است که به آن می‌توان اشاره کرد، صلوات بر محمد و آل محمد به تعداد 1000 مرتبه از پنج‌شنبه بعد از ظهر تا غروب جمعه از ثواب بسیاری برخوردار است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: باید توجه داشته باشیم که ما نیز قدم در مسیر اشتباه نگذاریم همانگونه که بیان شده «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» نکته ارزنده‌ای است که همواره باید آن را آویزه گوش قرار دهیم باید بدانیم در کدام جبهه قرار گرفته‌ایم.

سازمان بسیج مداحان کشور طی پیامی از مداحان و هیآت مذهبی که با برپایی مجالس هر چه با شکوه‌تر عزای حسینی توام با رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی محرمی دیگر را ماندگار کردند، ابراز قدردانی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولویت اول ما در دولت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر رسیدگی به عوارض ناشی از کرونا خواهد بود.