جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی و نویسندگی علی حضرتی پس از اخذ پروانه ساخت در فروردین ماه جلوی دوربین رفت.

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

یک نویسنده کتاب گفت: فرهنگ‌سازی برای افزایش کتابخوانی و همزمان با آن پیشبرد زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای افزایش سرانه مطالعه عاملی مهم و قابل توجه برای مسئولان و خدمتگزاران کشور محسوب می‌شود و همه باید به این مهم توجه لازم و ویژه داشته باشیم.

بازیگر سریال «رعد و برق» گفت: هنوز برای این دو سریال قراردادی نبسته‌ام، اما دیدم در خبر‌ها اسم من هم به عنوان بازیگر این دو مجموعه مهم آمده است. نام من به عنوان بازیگر آینده سریال «سلمان فارسی» میرباقری آمده و منتظر هستم تا خبرم کنند.

تاکنون 40 درصد از تصویربرداری سریال «از سرنوشت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان انجام شده است.

اولین تصاویر رسمی از فیلم ترسناک «رزیدنت ای ول: به راکون سیتی خوش آمدید / Resident Evil: Welcome to Raccoon City» منتشر شد.

اولین آنونس مجموعه تلویزیونی «هم سایه» به کارگردانی محمد حسین غضنفری و تهیه‌کنندگی علی پور کیانی رونمایی و منتشر شد.

یک نویسنده کتاب گفت: سرانه مطالعه در کشور کاهش یافته، زیرا فضای مجازی توانسته بیشترین اوقات فراغت و زمان را از افراد بگیرد. تنوع مطالب، جذابیت‌های بصری و متن‌های کوتاه و کم حجم، ولی تا حدودی جذاب زمینه خصایص فضایی مجازی بوده که افراد را به خوبی جذب کرده است.

کتاب «من به این آرم اعتماد دارم»؛ خاطرات آموزشیاران نهضت سوادآموزی خراسان، توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

در این اثر تجربیات و فعالیت‌های یکی از اصیل‌ترین نهاد‌های بومی، مردمی و مذهبی در جامعه ایران در مواجهه با شرایط و محدودیت‌های کرونایی از طریق مشاهده مشارکتی و گفتگو با فعالان میدانی روایت شده است.

کتاب «بی‌پرده با حجاب» در کمتر از 4 ماه به چاپ سوم رسید.

برنامه «طبیعت 360درجه» سه‌شنبه 9 شهریور به تاثیرات صید ترال بر ذخایر زیستی دریایی همچنین زندگی در کویر می‌پردازد.

تهیه کننده برنامه «کار خونه» از تولیدات گروه خانواده شبکه دو با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در رشد اقتصاد خانواده‌ها از ساخت برنامه «کار خونه» به عنوان ارج نهادن به تلاش خانواده‌هادر جهت کارآفرینی یاد کرد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» گفت: تهیه‌کننده‌ای که بگوید صبر کن تلویزیون به من پول بدهد تا به تو بدهم، این تهیه‌کننده نیست بلکه تنها یک واسطه است. واسطه‌ای که هر چقدر از تلویزیون بگیرد 50 درصد آن در جیب خودش می‌گذارد و 50 درصد مابقی آن را پخش می‌کند.

موزه سینمای ایران عصر دوشنبه هشتم شهریورماه به پاس بیش از نیم قرن فعالیت رضا رویگری در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از وی تقدیر کرد.

تاکنون صاحبان 524 فیلم ایرانی و خارجی متقاضی حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده‌اند.