پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: ایمان و عمل صالح فقط اعتقاد به خدا، خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه این مهم بسیار گسترده است و اعمالی مانند به دست آوردن رزق حلال، دست نیازمندان را در شرایط اقتصادی کرونایی گرفتن و به قشر نیازمند خدمات رساندن از جمله عمل صالح محسوب می‌شود.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: انتظار و فراهم کردن بستر ظهور بهترین و بزرگترین قدم درراه رسیدن به «امام زمان (عج)» خواهد بود.

طی چند هفته گذشته با تغییر رده شغلی سینما از رده سوم به رده دوم بسیاری از سینماگران خیالشان راحت بود که این هنر به این زودی‌ها رنگ تعطیلی را نمی‌بیند و می‌تواند در وضعیت نارنجی به کار خود ادامه دهد، اما دیروز با اعلام وضعیت قرمز بار دیگر سالن‌های سینما به تعطیلی کشانده شدند.

در ماه رمضان، دل‌ها را تا میتوانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود به ساحت مقدس لیلالقدر آماده شوید.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

مرکز موسیقی حوزه هنری همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آلبوم موسیقایی «رسم مناجات» را با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیما منتشر کرد

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

مجموعه نمایشی سرزده در شب‌های قدر جایگزین سریال احضار می‌شود.

یک نویسنده کتاب گفت: امروزه استفاده از قدرت‌های ماورایی و شیطانی، در دستور کار سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا، برای دستیابی به مقاصد خاص سازمانی قرار گرفته است. در بین عوام هم تسخیر موکل، طلسم، سحر، جادو و برای کوتاه کردن مسیر‌های دستیابی به اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قسمت جدید فیلم «یک دور دیگر Another Round» در دست تولید قرار می‌گیرد. این اثر که برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی شد به تصمیم کارگردانش توماس ویتنبرگ، با ماجرایی نو تولید می‌شود.

بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: تئاتر در مقطع کنونی به شدت نیازمند کمک و حمایت است، نهادهای فرهنگی دولتی باید به یاری این عرصه بیایند منتها تا این لحظه هیچ حمایتی صورت نگرفته و همه چیز در حد وعده و شعار بوده است.

پانزدهمین برنامه از «دعوت» در روز میلاد «امام حسن مجتبی (ع)» با میزبانی از حاج حسین یکتا رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، پدر و مادر و همسرش گذشت.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پست خانه»، «رمضان آن سال»، «اسیر خاک»، «فرار»، «همریشل» و «برای دخترم ترمه» پنج‌شنبه و جمعه 9 و 10 اردیبهشت ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا با ابرار و نیکان همنشین باشیم لذا همدم شدن و همنوا شدن با کسانی که به‌عنوان مومنین و مقربین درگاه خداوند شناخته می‌شوند نکته ای مهم و ارزشمند است.

رسانه ملی همچون سالهای گذشته همزمان با شب‌های قدر به تدارک ویژه برنامه‌های متفاوتی همسو با این شب‌های مهم می‌پردازد.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.