پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

چاپ دوم کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است قاب پایانی برنامه دیشب «دعوت» مزین شد به نمایش پرچم‌های متبرک حرمین مطهر «امام حسین (ع)» و حضرت «ابوالفضل (ع)».

کتاب «سیاه‌چال مستر» خاطرات ربوده شدن جلال شرفی، دیپلمات ایرانی، در بغداد است. او در پانزدهم بهمن 1385، حین انجام خدمت دیپلماتیک، در خیابان عرصات هندیه بغداد، به دست عده‌ای تروریست ربوده می‌شود و در فروردین 1386 از سیاهچال آنها فرار می‌کند و موفق می‌شود خود را به سفارت ایران برساند.

بازیگر سریال «امام علی (ع)» گفت: خیلی برای ایفای نقش «هاجر» مطالعه نکردم شاید بهتر است بگویم 80 درصد ماجرای داستان زندگی «هاجر» را داوود میر باقری برایم گفت و بسیار برای ایفای این نقش به من کمک کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: آن چه که مهم است پناه بردن به خداوند تبارک و تعالی است البته پناه بردن زبانی اول راه است و مهم پناه بردن عملی به خداوند و قرار گرفتن تحت ولایت الله است تا هنگامی که انسان تحت ولایت شیطان زندگی می‌کند و گرفتار هوای نفس است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: با وجود تمام تاکیداتی که در مورد فضیلت‌های «امیرالمومنین (ع)» از سوی «پیامبراکرم (ص)» و حتی خداوند متعال انجام شده باز هم تمام ابعاد و فضایل «امیرالمومنین (ع)» مطرح نمی‌شد.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: شب قدر شبی است که چشم ما باید به عرش خداوند باشد و آن را رها نکنیم، زیرا رها کردن ما مساوی است با هلاکت ما پس سزاوار است در این شب به درگاه خداوند توبه کرده و از خداوند بخواهیم که بهترین‌ها را برای یک سال آینده ما در نظر بگیرد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان 1399؛ شبکه‌های سه سیما (52 درصد)، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی (46 درصد) و یک سیما (44.5 درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آی‌فیلم معاونت برون مرزی با 10.1 درصد، شبکه آموزش سیما با 6.2 درصد و شبکه تماشا سیما با 5.2 درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان...

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل پاییز 1399؛ شبکه‌های سه سیما (51.1 درصد)، یک سیما (50.8 درصد) و خبر معاونت سیاسی (46 درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

آفتاب در محراب؛ برش‌هایی کوتاه از زندگانی امیرالمومنین (علیه السلام) در قالب داستان‌کوتاه توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: زندگی «امیرالمومنین (ع)» شاهد رخداد‌ها و فرآیندی ویژه در طول حیات و زندگی ایشان است، این دوران که با وفات «پیامبر اکرم (ص)» و اجبار کردن ایشان برای خانه نشینی آغاز شد تحولاتی را با خود به دنبال داشت که حتی تاثیرات آن در زمان ولایت «امیرالمومنین (ع» بر جامعه اسلامی به خوبی نمایان بود.

رمان «جاده بهشت» جدیدترین اثر مجید پورولی کلشتری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسید.

شب گذشته برنامه «دعوت» در نوزدهمین قسمت میزبان خانواده‌ای بود که بر اثر کرونا یکی از اعضای خود را از دست داده بودند؛ فرانک داودی پرستار شهیدی که عضو کادر درمان بود و در راه خدمت جان سپرد.