سه‌شنبه 28 فروردین 1403

نامگذاری امسال با عنوان تولید و دانش بنیان نقطه عطفی برای کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نامگذاری امسال با عنوان تولید و دانش بنیان نقطه عطفی برای کشور است

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نامگذاری سال 1401 با عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای کشور است که تنها متعلق به امسال نیست بلکه مسیری است که باید آن را در سال های آتی ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سعید رضا عاملی در بازدید از نمایشگاه رویداد ملی عصر امید افزود: مسیری که دانشگاه ها امسال ایجاد کردند در واقع پیوند زدن آموزش، پژوهش و اشتغال است و دقیقاً در راستای دیدگاه رهبر معظم انقلاب برای عنوان امسال است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌های مختلف را با عنوان اقتصادی نامگذاری کردند. یک کشور قدرتمند در حوزه اقتصادی اگر به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی هم توجه کند، یک نام‌نمای بزرگ ملی ایجاد می‌کند و یک احساس عضویت اجتماعی و افتخار ملی برای همه مردم به وجود می‌آورد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروز زمان قدرت فناوری‌های نو است. دانشگاه آزاد باید سرمایه‌گذاری بنیادین را در فناوری‌های نو دنبال کند.

عاملی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با یک نگاه مأموریت‌گرایی، متناسب با اکوسیستم محلی و ناحیه‌ای حرکت می‌کند، گفت: این دانشگاه ظرفیت فراگیر ملی را در یک بستر نمایشگاهی به فعلیت درآورد و موفق شد بنیان یکپارچه‌ای از مجموعه ظرفیت علمی و فناوری را به نمایش بگذارد.

وی افزود: این دانشگاه با 24 هزار نفر عضو هیات علمی و نزدیک به یک میلیون دانشجو و واحدهای متعدد در 31 استان کشور یک سرمایه انسانی و اجتماعی بزرگ است که وقتی در رتبه‌بندی‌های علمی جهان قرار می‌گیرد جزو 20 دانشگاه برتر جهان می‌شود.

استاد دانشگاه علوم ارتباطات تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در فناوری نانو رتبه چهارم را به لحاظ مقالات علمی پیدا کرده و این نشان می‌دهد که ظرفیت بزرگی در این دانشگاه وجود دارد.

عاملی به جامعه علمی دانشگاه آزاد و رییس این دانشگاه تبریک گفت که توانسته این سرمایه را با فعالیت‌های زیرساختی در یک شیب رشد قرار دهد.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم این مسیر اگر با زیرساخت‌های فکری و برنامه‌ریزی که برای آنها فراهم شده ادامه یابد در سال‌های آینده یک جایگاه بسیار شکوفا در سطح ملی پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، رویداد ملی عصر امید با شعار «1000 ایده و استارت آپ، 1000 شرکت فناور و خلاق و 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت» عصر یکشنبه هشتم خردادماه با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گشایش یافت.

11 گروه پژوهشی، 13 هسته پژوهشی، 48 زیرساخت، 9 هسته آزمایشگاهی و تعمیرکاران، 155 ایده و استارتاپ و 55 شرکت فناور و خلاق در رویداد ملی "عصر امید" و همزمان با چهلمین سالگرد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده و دستاوردها، طرح‌ها و ایده‌های و ظرفیت های علمی تحقیقاتی و کاربردی خود را به منصه ظهور گذاشته اند.

رویداد ملی عصر امید تا فردا (چهارشنبه 11 خردادماه) در مصلی امام خمینی (ره) با محوریت ارایه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم برپا است.

در این رویداد، علاوه بر ارایه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه عرضه شده است.

برچسب‌ها