چهارشنبه 18 مهر 1403

نام نویسی در مدارس شاهد تنها از طریق سامانه سجا انجام می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نام نویسی در مدارس شاهد تنها از طریق سامانه سجا انجام می شود

یاسوج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی در مدارس شاهد کشور و این استان تنها از طریق سامانه ملی سجا به نشانی اینترنتی saja.medu.ir انجام می شود.

هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع مهم از سوی معاونت امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: عده ای افراد سودجو و فرصت طلب از طریق سایت های متفرقه در فضای مجازی نسبت به نام نویسی دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در مدارس شاهد اقدام می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنین اقدامی از نظر معاونت امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

زارع پور عنوان کرد: نام نویسی در مدارس شاهد کشور و کهگیلویه و بویراحمد محدودیت هایی داشته و با توجه به ظرفیت هر مدرسه که از سوی استان ها اعلام می شود و بر اساس دستورالعمل و اولویت امتیازبندی باید مدارس ظرفیت دانش آموزان خود را از جامعه ایثارگری تکمیل کنند.

وی ابراز داشت: چنانچه تمامی دانش آموزان حائز امتیاز در مدارس شاهد کشور و کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی شده و جای خالی باقی مانده بود می توان از دانش آموزان بدون اولویت امتیاز نیز نام نویسی کرد.

زارع پور گفت: زمان پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد کشور و کهگیلویه و بویراحمد از طریق سامانه ملی سجا برای پایه اول ابتدایی از یکم تا 17 خردادماه، برای پایه هفتم مقطع متوسطه اول از یکم تا 14 تیرماه و برای پایه دهم مقطع متوسطه دوم نیز از پنجم تا 21 تیرماه 1399 ادامه دارد.

تعداد دانش آموزان پسر و دختر مشغول به تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 161 هزار نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*