سه‌شنبه 10 مهر 1403

نام‌نویسی 131 نفر در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نام‌نویسی 131 نفر در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 131 نفر از اعضای این جمعیت برای پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان نام‌نویسی کردند.

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتخابات مجامع تثبیت شناسنامه هلال احمر است، اظهارداشت: فرایند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع عمومی شهرستان‌ها، استان و کشور با هدف نهادینه سازی مشارکت اعضا و داوطلبان فعال، افراد نیکوکار و خیران در این موسسه خیریه، مردمی و غیردولتی و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و موثر در ارکان تصمیم گیری جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور 23 خرداد در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. وی افزود: انتخابات مجامع عمومی شوراهای اجرایی نماد بارز حضور و نقش موثر مردم در جمعیت هلال احمر است و هر چهار سال یک‌بار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجامع، 20 هزار و 857 نفر از اعضای واجد شرایط رای دادن هستند. وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلب محور بوده که داوطلبان در تصمیم گیری‌ها و عملکرد آن نقش اساسی دارند و مجامع هلال احمر بستری مهم و فرصتی برای ایفای نقش تصمیم ساز اعضا و داوطلبان در جمعیت هلال احمر است. راشکی افزود: نام‌نویسی از نامزدهای شوراهای اجرایی و بازرسان از 11 تا 17 اردیبهشت انجام شد که 131 نفر در 18 شهرستان این استان جهت عضویت در شورای اجرایی شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند. وی گفت: در مرحله نخست این انتخابات در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان که دارای شعبه جمعیت است انتخابات برگزار و از بین داوطلبان نام‌نویسی شده چهار نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و یک نفر بازرس اصلی و یک نفربازرس علی البدل انتخاب می‌شود. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرحله بعد با دعوت از اعضای منتخب شوراهای اجرایی شهرستان‌ها انتخابات اعضای هیات مدیره استان انجام و سپس از میان اعضای هیات مدیره استان‌های کشور اعضای شورای عالی جمعیت منتخب می‌شوند.

وی تاکید کرد: شورای عالی جمعیت در تدوین سیاست‌های کلان، تنظیم برنامه و بودجه و همچنین در اجرای برنامه‌های راهبردی جمعیت نقش تعیین کننده‌ای دارند.

*س_برچسب‌ها_س*