شنبه 7 مهر 1403

نتانیاهو دچار روان‌پریشی سخت شده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نتانیاهو دچار روان‌پریشی سخت شده است

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایت‌های صهیونیست‌ها در لبنان اظهار کرد: این واکنش و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نگرانی‌ها و جنون نظامی که دچار آن شدند باز می‌گردد. این سطح از جنایت از یک اقدام نظامی و سیاسی فراتر رفته و ناشی از تشویش و نگرانی صهیونیست‌ها و آسیب پذیری شدید آن‌ها نسبت به حملات حزب الله است.

وی ادامه داد: آن‌ها از یک اشتباه بزرگ که در غزه کردند و به نتیجه نرسیدند وارد باتلاقی شدند و نتیجه آن چنین واکنشی از جانب آن‌ها را باعث شد. نگران هستند از حزب الله ضربات بیشتری بخورند و برای همین حملاتی که می‌کنند هیچ کدامش عاقلانه نیست و تنها در عرصه جنایت کاری وارد شده اند.

وی گفت: این اقدامات بدون محاسبه واکنش‌هایی است که می‌تواند برایشان عاقبت بدی داشته باشد. روحیه جنایت کاری آن‌ها مشخص است.

قنادباشی تاکید کرد: میان دولتمردان و همه جنایتکاران جهان، نتانیاهو و کابینه اش جنایتکار‌ترین فرد و گروه هستند و لذا اعمالی که انجام می‌دهند موضوعی سیاسی نیست و باید متخصصان جناحی و روانشناسان آن را بررسی کنند. نتانیاهو اکنون دچار روانپریشی سخت شده است و هر چه از جنگ غزه گذشته آدم کشی‌ها و جنون وی نیز بیشتر شد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اما این مسلم است که آمریکایی‌ها از این شرایط خوشنود هستند. از نظر آمریکا و انگلیس و فرانسه، حزب الله لبنان گناهکار است و جرم او نیز آن است که تمامی زحمت‌های 2 ساله آنها برای تفرقه میان شیعه و سنی را خنثی کرده و الگوی جدیدی را همانند یمنی‌ها در وحدت میان سنی و شیعه ایجاد کرده است.

قنادباشی اظهار کرد: جرم دیگر حزب الله از نظر غربی‌ها آن است که بزرگترین درآمد آمریکا و سایر کشور‌های غربی یعنی فروش سلاح را با اقدامات و موشک‌های خود کامل مانند حماس نادیده گرفته و از سلاحی‌های دیگر و کارآمد خود استفاده می‌کند.

وی در انتها گفت: لذا اینها نگران نابودی یکی از مهمترین درآمد‌های خود هستند و می‌بینند در منطقه روحیه‌ای ایجاد شده که همه دستاورد‌های سالیان گذشته آن ها را مورد حمله قرار داده است. جنگ اکنون جنگ لبنان و اسرائیل نیست و جنگ محور مقاومت با استعمار است. یعنی مردم جهان اکنون با این استعمار پیشرفته در حال مقابله هستند.