جمعه 10 فروردین 1403

نتانیاهو شهرک جدید در مجاور نوار غزه ایجاد می‌کند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
نتانیاهو شهرک جدید در مجاور نوار غزه ایجاد می‌کند

کابینه رژیم اسرائیل با ایجاد یک شهرک جدید در منطقه مجاور با نوار غزه موافقت کرد. نخست وزیر اسرائیل این اقدام را پاسخ به عملیات فلسطینیان دانسته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: مهمترین مسئله در پاسخ به عملیات فلسطینیان گسترش شهرک‌سازی است و این کاری است که دولت من انجام خواهد داد.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت همزمان با سفر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی نوشته بود که دولت نتانیاهو قصد دارد بعد از پایان سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی شهرک سازی در قدس و کرانه باختری را افزایش دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: دولت در بررسی طرح‌های تقویت شهرک سازی عجله نخواهد کرد و به محض اینکه سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل پایان یابد اجرای این طرح‌ها را آغاز خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از عملیات اخیر قدس اعلام کرد: ما به زودی تصمیمی درباره تقویت شهرک سازی در شهرک «یعقوب نبی» در قدس می‌گیریم.

وزارت شهرک سازی رژیم صهیونیستی پیشتر طرحی را برای ایجاد محله عطروت در قدس شرقی که شامل احداث 9000 واحد مسکونی است و تقویت شهرک سازی در E1 بین قدس و شهرک معالیه ادومیم ارائه کرد؛ اما این طرح‌ها پیچیده هستند و نیاز به موافقت آمریکا دارند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.