دوشنبه 2 مهر 1403

نجات 187 نفر از سیلاب توسط نیروهای اورژانس

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نجات 187 نفر از سیلاب توسط نیروهای اورژانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش و امدادرسانی بیش از 220 دستگاه آمبولانس در مناطق درگیر سیلاب خبر داد.

به گزارش ایسنا مجتبی خالدی در خصوص آخرین اقدامات سازمان اورژانس کشور در مناطق درگیر سیلاب کشور اظهار کرد: در روز های گذشته با توجه به بارش های اتفاق افتاده درگیر سیل شدیم.

وی ادامه داد: بیش از 220 دستگاه آمبولانس در مناطقی که درگیر سیلاب هستند در آماده باش به سر می برند. با توجه به گزارش سازمان هواشناسی آماده باش در کلیه پایگاه های اورژانس با توجه به بارش ها در بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان و یزد داده شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: اقداماتی که لازم بود به جهت انجام اقدامات فوریت های پزشکی برای همه هموطنان در این مناطق، حتی مراکز درمانی و بهداشتی در آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: تا به این لحظه 187 نفر از افرادی که دچار بیماری بودند یا خانم های باردار بودند و در محاصره سیلاب بودند توسط اورژانس نجات داده شدند. سه نفر مصدوم شدند و 9 نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست دادند. از تعداد کل جانباختگان شش نفر در استان هرمزگان، دو نفر در بوشهر و یک نفر در استان گیلان حضور داشتند.

به گفته وی تا این لحظه در مرکز هدایت و عملیات وزارت بهداشت پایش و رصد تمام این مناطق در دستور کار قرار دارد و امبولانس های اورژانس در حالت آماده باش هستند.

انتهای پیام