شنبه 5 آبان 1403

نخستین گروه از عوامل حج 1402 عازم عربستان شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نخستین گروه از عوامل حج 1402 عازم عربستان شدند

نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع امسال یکشنبه شب از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به سوی مدینه منوره پرواز کردند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت این گروه از عوامل اجرایی به تعداد بیش از 240 نفر شامل اعضای ستادی سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، گروهی ازعوامل مجموعه هتل‌های حجاج ایران، کارکنان آشپزخانه‌های مرکزی زائران ایرانی در مکه و مدینه و کارکنان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران هستند که با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مدیران این سازمان راهی مدینه منوره شدند.

این افراد با یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته تهران را ترک کردند.

این گروه قرار است هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی را تحویل گرفته و مقدمات لازم برای استقرار آنان را در شهر‌های مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه آماده کنند.

دومین گروه از عوامل ایرانی برگزاری حج امسال قرار است دو روز دیگر تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کنند.

پس از آن، نخستین گروه از زائران ایرانی روز چهارشنبه این هفته سوم خرداد بطور رسمی راهی مدینه منوره خواهند شد.

طبق برنامه پیش بینی شده، پرواز‌های حجاج ایرانی از 21 ایستگاه پروازی در شهر‌های مختلف توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام خواهد شد.

امسال قرار است 87 هزار و 550 زائر ایرانی برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی شوند.

مسئولان ایرانی برگزاری حج تمتع 1402 ابراز امیدواری می‌کنند که شاهد برگزاری مراسمی امن و آرام در سال جاری برای زائران ایرانی و دیگر کشور‌های مسلمان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون