یک‌شنبه 15 مهر 1403

نظارت جدی بر کیفیت ماسک‌های عرضه شده در فروشگاه‌های زنجان انجام شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نظارت جدی بر کیفیت ماسک‌های عرضه شده در فروشگاه‌های زنجان انجام شود

زنجان - ایرنا - رییس انجمن داروسازان استان زنجان گفت: نظارت‌های جدی بر کیفیت ماسک‌های عرضه شده در فروشگاه‌های سطح شهر امری مهم است که نباید از آن غفلت شود.

مهدی بیگدلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه ستاد کرونای استان قیمت ماسک سه‌لایه در استان زنجان یک هزارو 300 تومان اعلام شده است و در برخی از داروخانه‌های استان ماسک‌های یک هزارو 500 تومانی نیز عرضه می شد که علت آن باقی‌ماندن تعدادی از این نوع ماسک‌ها در داروخانه‌ها بعد از ابلاغ ستاد مبارزه با کرونای استان است که به شرکت‌های تولیدکننده عودت داده می شود.

وی اضافه کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور قیمت عرضه ماسک سه لایه یک هزارو 300 تومان در تمامی داروخانه ها اعلام شده است.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون به غیر از تولیدکنندگان غیررسمی و فنی‌وحرفه‌ای استان 2 شرکت تولید عمده ماسک در استان زنجان فعالیت دارند که حدود 200 هزار ماسک در روز تولید و به داروخانه‌های سطح استان عرضه می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه علاوه بر ماسک یک هزارو 300 تومانی، ماسک به قیمت یکهزار تومان نیز توسط فروشگاه های سطح شهر عرضه می شود، ادامه داد: ماسک های عرضه شده در داروخانه ها دارای برند و مشخصات کامل بوده و این اطمیمنان برای خریدار وجود دارد اما بررسی میدانی از فروشگاه های سطح شهر زنجان می دهد ماسک های عرضه شده استاندارد نیستند.

وی با تاکید بر اینکه از طرفی جمعیت هلال احمر این استان نیز با برپایی چادرهایی ماسک موردنیاز مردم را عرضه می کند، اظهار داشت: طبق اساسنامه هلال احمر در فعالیت ها و وظایف تعیین شده توزیع و فروش ماسک لحاظ نشده و انجام چنین کاری مغایرت دارد چرا که نهادی غیرانتفاعی است.

بیگدلی افزود: عرضه ماسک های یک هزار تومانی در فروشگاه ها نیز مشکلاتی دارد، چرا که نگهداری آنها در فضای نامناسب می تواند آلودگی هایی را به دنبال داشته باشد و سلامت عموم را با معضلاتی مواجه کند.

این مسؤول ادامه داد: 2 گانگی قیمت ماسک معضلاتی دارد و استان با سازو کارهایی که فراهم کرده مشکلی در تولید ماسک مورد نیاز ندارد که اتخاذ قیمت واحد می تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان، خاطرنشان کرد: داروخانه ها به عنوان مبادی مورد اطمینان مردم محسوب می شوند و در این میان عرضه کالاهای با کیفیت همواره مورد تاکید بوده که اتخاذ سیاست های چند گانه درخصوص توزیع اقلام بهداشتی کرونایی می تواند مشکل ساز باشد.

*س_برچسب‌ها_س*