سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

نفت تحریم نمی‌شود / کمترین و بیشترین تغییر قیمت در بازار ارز و طلا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
نفت تحریم نمی‌شود / کمترین و بیشترین تغییر قیمت در بازار ارز و طلا

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز اعلام کرده که تحریم‌های احتمالی ایالات متحده احتمالا در حوزه نفت نخواهد بود زیرا بایدن از افزایش قیمت نفت و نارضایتی چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بیم‌ناک است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز هنوز قیمت خود را پیدا نکرده و قیمت تعادلی در بازار هنوز مشخص نیست. درهم امارات در روز جاری نسبت به قیمت پایانی روز قبل کاهش یافت ولی دلار آمریکا در خلاف جهت معاملات درهم رشد کرد، به همین خاطر حباب درهم منفی شد و فاصله دلاری درهم با اسکناس آمریکایی افزایش یافت. مقایسه درصد تغییر قیمت در بازارهای مختلف نشان می‌دهد که سکه گرمی امروز بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد و ربع سکه بیشترین کاهش قیمت را در معاملات روزانه بازار ارز و طلا تجربه کرد.

روز قبل جروم پاول در مرکز ویلسون سخنرانی کرد و اظهار داشت که «قدرت اقتصادی ایالات متحده و سطح تورم شرایطی را ایجاد کرد که نرخ های بهره برای مدت طولانی باید در سطوح بالا حفظ شود‌. یک ماه قبل پیش‌بینی می‌شد که فدرال رزرو در سال جاری سه مرتبه نرخ بهره را کاهش دهد ولی در حال حاضر فدرال رزرو آمریکا بر ماندگاری نرخ بهره در سطوح بالا پافشاری می‌کند. در چنین شرایطی باید تقاضا برای دارایی های بدون عایدی مانند طلا کاهش پیدا کند.» پس از سخنان پاول رشد طلا در شب گذشته متوقف شد ولی کاهش نیافت چرا که تقاضا برای طلا در جهان به خاطر تنش‌های خاورمیانه افزایش یافته و بانک‌های مرکزی جهان به دنبال افزایش ذخایر طلای خود هستند.

این روزها خبرهایی از تحریم مجدد ایران مخابره می‌شود و معامله‌گران بازار ارز این اخبار را رصد می‌کنند. خبرگزاری رویترز اعلام کرده که تحریم‌های احتمالی ایالات متحده احتمالا در حوزه نفت نخواهد بود زیرا بایدن از افزایش قیمت نفت و نارضایتی چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بیم‌ناک است.

هرچند از زمان ریاست جمهوری ترامپ تحریم‌های نفتی بی‌اثر شده بود ولی میزان خرید و فروش نفت و معاملات نفتی ایران اثر بسیار مهمی بر انتظارات معامله گران از بازار ارز دارد چرا که دلارهای نفتی منبع اصلی درآمدهای ارزی دولت است به همین خاطر این خبر نگرانی‌ها از تحریم‌های احتمالی را به مقدار زیادی تعدیل کرد.

اما

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید