چهارشنبه 11 مهر 1403

نقش انگلیس در عملیات دفاع از اسرائیل چه بود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
نقش انگلیس در عملیات دفاع از اسرائیل چه بود؟

وزارت دفاع انگلیس از مشارکت دو فروند جنگنده تایفون نیروی هوایی این کشور در عملیات دفاع از اسرائیل دربرابر عملیات موشکی ایران خبر داد.

در بیانیه این وزارت‌خانه که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد آمده است: شب گذشته (سه‌شنبه)، دو فروند جت جنگنده تایفون نیروی هوایی و یک تانکر سوخت‌رسان هوا به هوا «وویجر» نقش خود را در تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر در خاورمیانه ایفا کردند و تعهد تزلزل ناپذیر بریتانیا به امنیت اسرائیل را نشان دادند.

خبر مرتبط فوری / آغاز نشست اضطراری شورای امنیت در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل

نشست اضطراری شورای 15 عضوی امنیت سازمان ملل در پی پاسخ موشکی ایران به حملات و جنایات رژیم اسرائیل با عنوان وعده صادق 2 برای بررسی تحولات منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) با حضور دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

در این بیانیه ادعا شده است: با توجه به ماهیت این حمله، آنها با هیچ هدفی درگیر نشدند، اما نقش مهمی در بازدارندگی بیشتر و تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر داشتند.

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که جان هیلی وزیر دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای نقش این کشور را در عملیات دفاع از رژیم جنایتکار صهیونیستی، دربرابر عملیات مشروع نظامی ایران تائید کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

نقش انگلیس در عملیات دفاع از اسرائیل چه بود؟ 2