دوشنبه 23 مهر 1403

نماز عید فطر در 70 مسجد ابرکوه اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در 70 مسجد ابرکوه اقامه می‌شود

یزد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: همزمان با عید فطر نماز این روز در 70 باب مسجد و با حضور مردم این شهرستان با رعایت کامل پروتکل و موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم فاطمی نسب عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بدون ذکر تعداد مساجد شهرستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی افزود: امسال نماز عید فطر در مسجد محله های مختلف شهر ابرکوه و روستاها اقامه می شود.

رییس تبلیغات اسلامی ابرکوه از عموم مردم خواست برای حضور در این مراسم عبادی با رعایت کامل و دقیق نکات بهداشتی شرکت کنند، زیرانداز، مهر و سجاده همراه خود داشته باشند.

وی افزود: 30 درصد فضای هر مسجد برای اقامه نماز در اختیار مومنان قرار می گیرد و سایر مومنان نماز را در فضای باز کنار مسجد اقامه می کنند.

فاطمی نسب با تاکید بر اهمیت ضدعفونی مساجد، خاطرنشان کرد: با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همکاری امامان جماعات، مساجد ضد عفونی و نمازگزاران با رعایت بهداشت شخصی و به همراه داشتن ماسک و دستکش برای اقامه نماز حضور یابند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابرکوه، اضافه کرد: نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه مرکز شهرستان در مسجد جامع ابرکوه اقامه می شود.

فاطمی نسب اظهار کرد: در سال های قبل با برنامه ریزی ستاد اقامه نماز جمعه شهر ابرکوه نماز عید فطر به امامت امامان جمعه شهرهای ابرکوه و مهردشت در گلزار شهدای ابرکوه و امامزادگان مهردشت برگزار می شد.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

تاریخ دقیق عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می شود، اول ماه شوال، پایان ماه رمضان است و این روز از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و معمولا با تعطیلی رسمی همراه است و پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، عید فطر در ایران 2روز تعطیل رسمی است و بر اساس تقویم عید فطر امسال روز یکشنبه چهارم خرداد ماه جاری است.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجنشبه با اعلام بهبودی 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 249 تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 392 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، 351 مورد بستری (15 درصد) و 2 هزار و 41 مورد (85 درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها 2 هزار و 655 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند که تاکنون 746 هزار و 45 آزمایش تشخیص کووید - 19 در آزمایشگاه ها شده است.

جهانپور با بیان اینکه بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و حدود 85 درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف است گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از هرگونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*