یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نمایشگاه «سیدالشهدا» با 70 اثر هنری در تهران افتتاح شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نمایشگاه «سیدالشهدا» با 70 اثر هنری در تهران افتتاح شد

نمایشگاه «سیدالشهدا» با 70 اثر هنری در تهران افتتاح شد نمایشگاه هنرهای تجسمی «سیدالشهدا علیه‌السلام» با موضوع روایتگری ایثار و رشادت های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان امروز با رونمایی از 70 اثر هنری در نگارخانه رسول مهر تهران افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه هنرهای تجسمی «سید الشهدا علیه السلام» امروز (بیست و سوم ماه محرم)، آثار 80 هنرمند سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد که در قالب هنرهای تجسمی نقاشی خط، سیاه قلم، نقاشی مدرن نقاشی آبرنگ و رنگ روغن و مداد رنگی و عکاسی، ایثار و رشادت های امام حسین (ع) و یاران با وفایش را روایت می کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ به فراخوان هنرمندان سراسر کشور اشاره کرد گفت: این نمایشگاه حاصل دسترنج هنرمندان سراسر کشور است و جمع‌آوری این آثار بیش از 2 ماه زمان برده است. شهرام صمدی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نمایشگاه "سیدالشهدا علیه السلام " را کار مشترک سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران ذکر کرد و گفت که در این نمایشگاه هنرمندانی در رده های سنی 12 تا 60 سال از شهرهای شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمار دیگری از استانها با انواع قالب های هنری با هدف زنده نگه داشتن زندگی حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی دور هم جمع شده اند. وی به فعالیت هنرمندان در عرصه های دیگر هنری اشاره کرد و گفت که در این راستا نمایشگاه مدافعان سلامت و اهدا عضو از جمله نمایشگاههایی است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برپا خواهد شد. صمدی نیا در بخش دیگری از این گفت و گو از برگزاری نمایشگاهی با ارائه آثاری با موضوعات ملی و استانی در قالب شعر و ادبیات و کتاب خبر داد که در مجموعه موزه انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس برپا خواهد شد. بسیج هنرمندان تهران بزرگ با 10 انجمن تخصصی در رشته‌های هنری و 6 کانون فعال و هشت گروه جهادی در رشته مختلف هنری و ادبی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی و جشنواره‌های هنری و ادبی در قالب و داستان کوتاه، شعر، فیلم، تئاتر و سرود می کند. این نمایشگاه تا پایان روز اربعین حسینی در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ساعت 9 تا 16 در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود. انتهای پیام /