شنبه 14 مهر 1403

نماینده حماس: هدف ما از نبرد با اسرائیل فراموش نشدن موضوع فلسطین است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نماینده حماس: هدف ما از نبرد با اسرائیل فراموش نشدن موضوع فلسطین است

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه با عنوان «منادیان‌الاقصی» امروز در خبرگزاری قدس برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد قدومی نماینده حماس در ایران و سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران این مراسم بودند.

خالد قدومی در بخشی از این مراسم، جنگ روایی را در کنار جنگ نظامی در جریان دانست و گفت: آمریکا در رأس جنگ روایی قرار دارد. مردم فلسطین ریشه در خاک خود دارند و غزه را ترک نکردند، بلکه تنها از محله‌ای به محله دیگر جابجا شدند.

نماینده حماس بیان کرد: 8 خبرنگار و فعال رسانه‌ای تنها در یک روز به شهادت رسیدند. تا الآن هیچ یک از خبرنگاران مطرح دنیا اجازه حضور در غزه را نداشتند تا کشتاری که اسرائیل انجام می‌دهد برای جهان نمایان نشود. خبرنگاران CNN و فاکس نیوز دروغ می‌گویند.

وی ضمن ذکر اینکه آمریکا 8 میلیون دلار برای کشتار جمعی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل هزینه کرده، تصریح کرد: آمریکایی‌ها حتی بیشتر از اسرائیلی‌ها در این کشتار نقش دارند.

قدومی گفت: حدوداً 150 سرباز صهیونسیتی در دست نیروهای مقاومت اسیر شده و حدود 750 نفر از نظامیان و غیر نظامیان آن‌ها نیز مفقودند.

وی با بیان اینکه برخی کشورها در حمایت از مردم فلسطین بیانیه شفافی ارائه ندادند و موضع‌گیری 2 پهلو داشتند، گفت: زندگی همراه با ذلت و طبق اراده دشمن، ارزشی ندارد. امروز می‌بینیم پشت جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، استیصال دشمن نهفته است.

نماینده حماس در ایران تصریح کرد: هدف ما از نبرد با اسرائیل، فراموش نشدن موضوع فلسطین است. ما می‌خواهیم کشورها فکر عادی‌سازی و سازش با رژیم صهیونیستی را حتی از نظر دیپلماسی از سر بیرون کنند. این نبرد بین حق و باطل ادامه پیدا می‌کند. شهادت در جنگ یک عزت است.

وی روحیه نظامیان صهیونیستی را پایین دانست و اعلام کرد: مجاهدین ما در شهرک‌های صهیونیستی درگیر جنگ زمینی بودند. ژنرال صهیونیستی که مدعی حضور در غزه و دمشق بود، در حال حاضر اسیر مجاهدین فلسطینی است.

قدومی خطاب به خبرنگاران گفت: خبرنگاران شهدای حقیقت هستند و برای انتقال آن به شهادت رسیدند. میراث اصلی شهدای خبرنگار، انتقال حقیقت به جهانیان توسط شما خبرنگاران است. 75 سال کشتار اشغالگران صهیونستی باید از بین برود. راهکارهای سیاسی و دیپلماسی برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست به بن‌بست رسیده و راهی جز جهاد و مقاومت نمانده است.

نماینده حماس در ایران گفت: ما 4 هزار اسیر کودک و زن در دست اسرائیل داریم. رهبران ما نیز در اسرائیل به صدها سال زندان محکوم شده‌اند. به گفته سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی از سال 2000 تاکنون، بیش از 50 روزنامه‌نگار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. براساس تازه‌ترین آمار، در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در غزه، تا به حال حداقل 10 خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حماس

رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی

منادیان الاقصی خالد قدومی فلسطین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
نماینده حماس: هدف ما از نبرد با اسرائیل فراموش نشدن موضوع فلسطین است 2
نماینده حماس: هدف ما از نبرد با اسرائیل فراموش نشدن موضوع فلسطین است 3
نماینده حماس: هدف ما از نبرد با اسرائیل فراموش نشدن موضوع فلسطین است 4