پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

نماینده دفتر تحکیم در دیدار با اژه‌ای: با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برخورد قضایی شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نماینده دفتر تحکیم در دیدار با اژه‌ای: با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برخورد قضایی شود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی بزرگ‌خو نماینده دفتر تحکیم وحدت در نشست دانشجویان با حجت الاسلام اژه ای رئیس دستگاه قضا که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، ضمن انتقاد از طرح برخی مسائل سیاسی از سوی دانشجویان در نشست هم‌اندیشی با رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در عین حال هم باید مردم‌سالار و هم مردم‌نهاد باشد و در این راستا ما نیازمند تحول اساسی در زمینه مشارکت مردم در ساختار قوه قضاییه هستیم.

بزرگ خو شفافیت قضایی را یکی از حلقه‌های مفقوده اقدامات قضایی در کشور دانست و با بیان اینکه در قوه قضاییه نیازمند انقلاب شفاف‌سازی هستیم، گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که استثنای قانون اساسی بر اصل قانون اساسی غلبه داشته باشد.

* لزوم برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان

وی همچنین خواستار ابهام‌زدایی در خصوص برخی انتصابات درون قوه قضاییه شد و گفت: انتصابات دستگاه قضایی باید با شفافیت همراه باشد و دلایل متقن در خصوص آن‌ها به افکار عمومی ارائه شود.

«برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان»، «رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان» و «تعیین دقیق نقش هیئت منصفه در قانون جرم سیاسی» از دیگر خواسته‌های نماینده دفتر تحکیم وحدت در این جلسه بود.

* انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند

بزرگ خو ضمن انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند طی روز‌های گذشته، گفت: اگر خواهان آن هستیم که سرمایه در ایران امنیت داشته باشد و پول در ایران بماند، باید «امنیت سرمایه» ایجاد کنیم.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید قوه قضاییه وحدت دانشجویان اژه‌ای این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است