سه‌شنبه 17 مهر 1403

نماینده مجلس: مالیات به جای تولید باید از فعالیت‌های غیرتولیدی اخذ شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: مالیات به جای تولید باید از فعالیت‌های غیرتولیدی اخذ شود

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات به جای بخش تولید باید به سمت فعالیت های غیرتولیدی مثل دلالی و سپرده های بانکی برود.

مصطفی طاهری روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان اصناف استان به محدودیت های بودجه ای کسور در سال جاری اشاره کرد و افزود: اخذ مالیات، فروش نفت، فروش اموال دولت و فروش اوراق چهار منبع تامین بودجه است که امسال به دلیل کرونا بخش پیش بینی شده از مالیات هم شاید مطابق انتظار محقق نشود.

وی ادامه داد: فروش اموال دولت برای تامین بودجه نیز به شرطی که به سمت تولید برود اشکال ندارد.

طاهری با بیان اینکه تامین بودجه از محل فروش اوراق و قرض از بانک مرکزی نیز موجب تورم است، گفت: این یک آسیب کلی در تامین بودجه است و لازم است جلوی این رویه گرفته شود.

وی به ضرورت تهیه منابع ورودی بهتتر برای بودجه کشور تاکید کرد و افزود: اگر منابع کشور به ویژه مالیات به سمت بخش های مولد هدایت شود شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مساله ارز به یک چالش در کشور تبدیل شده است، گفت: لازم است اختصاص ارز برای واردات فقط برای تکنولوژی که آن هم برای جنبه آموزش دهندگی اش، انجام شود نه اینکه برای تامین نهاده های دامی که ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد ارز اختصاص داد شود.

طاهری به ضرورت تقویت تولید داخل تاکید کرد و اظهار داشت: در تتولید آن بخش هایی که مواد اولیه آن در داخل وجود دارد و وضعیت پایداری دارد، باید در اولویت قرار گیرد.

در این نشست نمایندکان رییسان اتحادیه های اصناف استان زنجان ضمن طرح مسائل حوزه فعالیت، ارائه تسهیلات کم بهره، ایجاد آموزشگاه برای تربیت نیروی کار برای حمایت از تولید، حمایت برای برگزاری و حضور در نمایشگاه های خارجی، حل مشکلات بیمه و مالیات اصناف، اختصاص مکان برای تجمیع تولیدکنندگان محصولات و اختصاص شهرکهای جدید برای برای استقرار صنعتگران و تولید کنندگان را به عنوان بخشی از خواسته ها و مطالبات خود برای حل مشکلات، مطرح کردند.

*س_برچسب‌ها_س*